عربستان و ممنوعیت پروازهایی که وجود خارجی ندارند

به گزارش اوج باور، هیچ یک از ایرلاین های ایرانی نه به مقصد شهرهای عربستان سعودی پرواز دارند و نه از حریم هوایی این کشور برای عبور استفاده می کنند.

در چند روز گذشته جوسازی هایی از صرف سعودی ها در رابطه با ممنوعیت پرواز هواپیماهای شرکت ماهان به عربستان و عبور از حریم هوایی آن اجرا شده بود. روزنامه الریاض عربستان نوشت، شورای هواپیمایی عربستان در تصمیمی اعلام کرده است که پرواز هواپیماهای شرکت ماهان به عربستان و یا عبور از حریم هوایی این کشور را ممنوع اعلام کرده است. این تصمیم در پی حساسیت به سلامت و ایمنی مسافران گرفته شده است. در همین رابطه مسئولان به این جنجال ها واکنش نشان داده اند.

عربستان و ممنوعیت پروازهایی که وجود خارجی ندارند

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت که پس از قطع روابط دیپلماتیک دو کشور ایران و عربستان سعودی از چند ماه قبل تمام روابط ایرلاین های ایرانی با این کشور قطع شده و در این زمینه در حال حاضر برنامه ای نیز وجود ندارد.

او همچنین گفت که در حال حاضر هیچ پرواز برنامه ای از سوی شرکت های هواپیمایی ایرانی به مقصد شهرهای مختلف کشور عربستان انجام نمی شود و برای انجام پروازهای حج نیز سازمان حج و زیارت و مسوولان عالی رتبه کشور برنامه ها را اعلام خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت های هواپیمایی ایرانی از حریم هوایی عربستان برای عبور استفاده می کنند؟ نیز تاکید کرد:

عربستان به عنوان جهت اتصال به بعضی از کشورهای آفریقایی به شمار میرود که با توجه به آنکه ایرلاین های ایرانی در حال حاضر برنامه خاصی برای سفر به این کشور ها ندارند، استفاده از حریم هوایی این کشور نیز در دستور کار نیست. از این رو به نظر می رسد خبر مربوط به ممنوعیت عبور هواپیما های یک ایرلاین از آسمان عربستان صرفا جوسازی بوده و با واقعیت سازگاری ندارد.

رسانه های عربستانی مدعی شدند که مقامات عالی هواپیمایی این کشور فرود هواپیماهای شرکت ماهان در خاک سعودی را ممنوع کرده و اجازه حضور در آسمان این کشور را نیز از هواپیماهای این ایرلاین منع کرده است.

پس از اختلافات دیپلماتیک به وجود آمده میان ایران و عربستان از چند ماه قبل کلیه پروازهای مستقیم ایرلاین های دو کشور متوقف شده و هنوز تصمیم خاصی درباره مناسک حج سال جاری نیز گرفته نشده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 تیر 1401 بروزرسانی: 4 تیر 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1409

به "عربستان و ممنوعیت پروازهایی که وجود خارجی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان و ممنوعیت پروازهایی که وجود خارجی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید