فاکسکان به جای آیفون، خط فراوری ماسک راه اندازی کرد

به گزارش اوج باور، در هیاهوی ویروس کرونا در چین، شرکت فاکسکان که عمده فراوریکننده گوشی های آیفون اپل است؛ خط فراوری ماسک را در کارخانجات خود راه اندازی کرد.

فاکسکان به جای آیفون، خط فراوری ماسک راه اندازی کرد

به گزارش رویترز از شانگهای، نه تنها فاکسکان بلکه چندین فراوریکننده دیگر هم خطوط فراوری خود را برای فراوری ماسک و لباس های پزشکی بازسازی و اصلاح کردند. کروناویروس در سراسر چین شیوع یافته است و شهرهای بزرگی درگیر آن هستند. به همین دلیل، احتیاج به ماسک و لباس پزشکی در این کشور بسیار افزایش یافته است.

البته، بعضی از خبرگزاری ها اشاره کردند بخشی از ماسک های فراوریشده در فاکسکان برای خود کارمندان این شرکت در نقاط مختلف چین ارسال و استفاده می گردد.

فاکسکان فعلا بعضی خطوط فراوری معمولی اش را تعطیل نموده و اولویت نخست آن ها یاری به دولت و مردم چین برای عبور از این بحران شده است. در گام بعدی و پس از فراوری ماسک به اندازه کافی، این شرکت بزرگ فراوریکننده تجهیزات الکترونیکی سراغ فراوری وسایل اندازه گیری دمای مادون سرخ در کارخانه هایش می رود.

این اقدام فاکسکان و دیگر شرکت های فراوریکننده، همکاری و همدلی بخش خصوصی با عموم مردم و دولت را برای تامین کمبودهای تجهیزات پزشکی نشان می دهد.

هون های (Hon Hai) مدیر مجموعه کارخانجات فاکسکان روز پنج شنبه به طور رسمی گفت یک خط فراوری ماسک را در کارخانه Longhua Park شهر شنزن خود راه اندازی کردند. رئیس فاکسکان اظهار امیدواری نموده تا انتها ما نزدیک به 2 میلیون ماسک توسط این شرکت فراوری گردد.

این شرکت چینی تایوانی اعلام نموده در ابتدا صدها هزار ماسک فراوریی برای کارمندان خود شرکت و نیروهای داخلی استفاده می شوند. بیشتر این افراد در داخل خاک چین و کارخانه های فاکسکان مشغول به کار هستند.

یاری بخش خصوصی چین برای مبارزه با کرونا

شرکت SAIC-GM-Wuling Automobile نیز که یک سرمایه گذار در حوزه خودرو است و توسط شرکت امریکایی جنرال موتورز و دو شرکت چینی دیگر راه اندازی شده است؛ نیز روز پنج شنبه گفت 14 خط فراوری با ظرفیت ساخت 1.7 میلیون ماسک در روز را راه اندازی کردند.

شرکت سازنده لباس Hongdou Group که در دهه 1950 راه اندازی شده است نیز در شبکه های اجتماعی گفت مجددا خط فراوری لباس های پزشکی یک بار مصرف خود را به کار انداخته است. این شرکت میخواهد حدود 60 هزار لباس محافظ یک بار مصرف در طول ماه فراوری کند.

در کشور چین به شدت با کمبود ماسک و لباس پزشکی روبرو هستند و در بعضی نقاط، خرید و فروش ماسک ممنوع و جیره بندی شده است. یکی از فراوریکنندگان ماسک در چین به خبرنگار رویترز گفته است طی چهار روز سفارشات این شرکت 57 هزار درصد (٪57000) افزایش یافته است.

در شانگهای، افرادی که تمایل به خرید ماسک داشته باشند؛ باید شناسنامه و شماره تلفن خود را به کمیته های محلی بدهند تا با آن ها تماس گرفته گردد و بعد بروند ماسک ها را تحویل بگیرند.

بعضی تحلیل گران پیش بینی کردند فراوری گوشی تلفن همراه سال جاری با 10 درصد افت روبرو باشد چون غالب شرکت ها و کارخانه های فراوریی چین در حالت تعطیلی کامل یا نیمه تعطیل هستند. البته، فاکسکان در چندین نوبت اعلام نموده است تعطیلی بعضی کارخانه هایش هیچ آسیبی به فروش آیفون نمی زند و این شرکت کاهش فراوری را جبران می نماید.

منبع: + و +

منبع: یک پزشک
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 162

به "فاکسکان به جای آیفون، خط فراوری ماسک راه اندازی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاکسکان به جای آیفون، خط فراوری ماسک راه اندازی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید