قاشق های استیل کهنه را مثل روز اول براق کنید

به گزارش اوج باور، با گذر زمان بر روی قاشق چنگال استیل، خط و خش میافتد و پاک کردن این خط و خش ها میتواند به قاشق چنگال استیل شما کمک کند تا بدون زنگ زدگی و تیره شدن بیشتر عمر کنند.

قاشق های استیل کهنه را مثل روز اول براق کنید

از پروفایل ما وبلاگ سفربرو دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از جالبز ،روش براق کردن قاشق چنگال استیل به شرح زیر است:

مواد مورد نیاز:

  • 1 پیمانه جوش شیرین
  • 2 قاشق غذا خوری صابون کاستیلی
  • یک ظرف بزرگ آب
  • دو تکه پارچه تمیز

نحوه انجام:

  • با مخلوط کردن جوش شیرین و صابون کاستیلی یک خمیر درست کنید.
  • مقداری از خمیر را بر روی قسمتی از پارچه بمالید و بر روی قاشق چنگال استیل بکشید و با حرکت به سمت داخل، بالا و پایین خمیر را پاک کنید.
  • هر قطعه از قاشق چنگال استیل را با آب سرد بشویید و اطمینان حاصل کنید که تمام مواد پاک کننده از روی ظرف پاک شده باشد.
  • از یک پارچه نرم و تمیز برای برق انداختن هر قطعه از قاشق چنگال استیل استفاده کنید، ظروف نقره اتان نو به نظر میرسند و اگر حداقل هر چند ماه یک بار آنها را برق بیاندازید ، بیشتر عمر میکنند.

چگونگی از بین بردن سیاهی و برق انداختن قاشق چنگال استیل

مواد لازم:

  • فویل آلومینیومی
  • دو قاشق غذا خوری جوش شیرین
  • دو قاشق غذا خوری نمک
  • آب داغ
  • ظرف پلاستیکی یا شیشه ای
  • پارچه نرم یا حوله ای بدون پرز

مرحله اول:

ظرف پلاستیکی یا شیشه ای انتخاب کنید تا قاشق چنگال استیل در آن ، جا بشوند.

ته ظرف را به طوری که قسمت براق آلومینیوم به سمت بالا باشد ، بپوشانید.

مرحله دو : لایه ای از نمک و جوش شیرین

دو قاشق غذا خوری هم از نمک و هم از جوش شیرین را در ته ظرف بپاشید (اگر یک قطعه بزرگی مثل قوری یا ظرفی را تمییز می کنید، می توانید از یک دوم پیمانه جوش شیرین و یک دوم پیمانه نمک در سینک استیل ضد زنگ یا در صورت لزوم از یک ظرف عمیق تر استفاده کنید (دو فلز ممکن است واکنش نشان دهند و باعث ایجاد لکه شود) فقط میزان نمک و جوش شیرین را مساوی با هم نگه دارید)

مرحله سه : اضافه کردن قاشق چنگال استیل

قاشق چنگال استیل را در ظرف بگذارید و اطمینان حاصل کنید که تمامی قطعات به فویل آلومینیومی برخورد می کنند (اگر نقره جات زیادی برای تمییز کردن دارید،آن را در دسته های کوچک تر با استفاده از مواد تازه برای هر دسته انجام دهید)

مرحله چهار: شروع واکنش

بر روی گاز یا مایکروویو آب را تا مرحله نزدیک به جوش آمدن گرم کنید و با احتیاط بر روی قاشق چنگال استیل بریزید تا روی آن ها با آب پوشیده شود (به دلیل وجود جوش شیرین آب کف میکند،اطمینان حاصل کنید که فضای کافی در ظرفتان وجود داشته باشد) واکنش شیمیایی فویل، جوش شیرین ، نمک و آب داغ سیاهی و سولفید نقرا را از نقره میگیرد و به فویل می دهد که می تواند باعث تیرگی فویل شود.

مرحله پنجم:ماندن قاشق چنگال استیل در آب

اجازه دهید قاشق چنگال استیل یک تا دو دقیقه و یا اگر تیرگی شدید است ، تا پنج دقیقه در آب خیس بخورند. ظروف را از آب در آورید و با آب گرم و صابونی بشویید و به طور کامل با پارچه نرم خشکش کنید.

اگر با سیاه شدگی سرسختی روبرو هستید ، این مرحله را دوباره با مواد تازه تکرار کنید و یا با استفاده از مواد داخل کابینت حمام، مانند خمیر دندان این کار را انجام دهید.

مقداری از خمیر دندان را بر روی قاشق چنگال استیل بمالید و با حرکتی دایره وار به آرامی با پارچه ای نرم آن را تمییز کنید. با آب گرم و صابونی بشویید و به طور کامل با پارچه ای تمییز آن را خشک کنید.

چند مورد برای احتیاط در مورد قاشق چنگال استیل:

هرگز نقره تمام عیار را در ماشین ظرفشویی نگذارید ، زیرا ممکن است آسیب ببیند.

غذاهای خاصی مثل تخم مرغ، پیاز و خردل می تواند ظروفتان را زود تر سیاه کند ، بنابراین چنانچه در رازهای خانه داری جالبز گفته ایم به محض تمام شدن غذا ظروف حاوی این مواد غذایی را بشویید یا پاک کنید.

اجتناب از قرار دادن نقره تمام عیار در معرض موادی که باعث به وجود آمدن سیاهی میشوند ، مانند پشم،کائوچو،نمد و لاستیک.

حفظ براقی قاشق چنگال استیل :

میتوانید از ظروف نقره تمام عکمک که تمیزشان کرده اید ، به طور صحیحی نگهداری کنید.

در حالتی ایده آل، نقره تمام عیار باید در صندوقچه های صاف لبه تخت نگهداری شود ، کشوهای یک کابینت چینی یا کشوی صاف جداگانه در جایی با رطوبت کم بهترین انتخاب است. نقره را دور از گرد و غبار نگهدارید و هرگز قاطی با بقیه استیل های ضد زنگتان در یک کشو نیاندازیدشان، یک تکه گچ سفید در صندوقچه و یا کشو بیاندازید تا رطوبت را بگیرد.

اگر به خاطر استفاده از زیورآلات خراشیده شدگی به وجود آمد ، از یک پارچه که مخصوص نقره است برای از بین بردن خط و خش استفاده کنید. اول تمیزش کنید و سیاهی ها را پاک کنید و بعد با حرکتی دایره وار تا زمانی که به نتیجه برسید ، این کار را ادامه دهید.

به یاد داشته باشید که برخلاف دیگر مواد شیمیایی که سیاهی را از سطح قاشق چنگال استیل همانطور که در مراحل بالا گفته شد پاک میکنند ، این فرایند هر بار یک لایه از قاشق چنگال استیل را برمیدارد و این دلیل خوب دیگری است که چرا نگهداری قاشق چنگال استیل به طور صحیح و اجتناب از ایجاد خط و خش به زیبایی طولانی تر آن کمک می کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 703

به "قاشق های استیل کهنه را مثل روز اول براق کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاشق های استیل کهنه را مثل روز اول براق کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید