تور ارزان آلمان: مرکل: برلین حامی نورد استریم 2 است

به گزارش اوج باور، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در یک کنفرانس خبری مشترک با ماتئوش موراویتسکی نخست وزیر لهستان، گفت که دولت آلمان از پروژه نورد استریم 2 حمایت می نماید، اما این مسئله که اوکراین همچنان به اسم یک کشور ترانزیت گاز روسیه بماند، مایه نگرانی است.

تور ارزان آلمان: مرکل: برلین حامی نورد استریم 2 است

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

وی در این باره گفت: ما بعلاوه بر روابط انرژی و مسائل مربوط به نورد استریم 2 تمرکز کردیم. من مجدداً واضح گفتم که نگرانی ما این است که اوکراین همچنان به اسم یک کشور ترانزیت گاز روسیه باقی بماند.

مرکل اضافه نمود: هدف توافق ما با آمریکا همین مسئله است. صدر اعظم آلمان تاکید نمود: ما گفته ایم که از نورد استریم 2 حمایت می کنیم.

خبرگزاری رویترز هم در گزارشی در همین زمینه مدعی شد که با نزدیک شدن به انتها دوران صدارت اعظمی آنگلا مرکل، مسئله خط لوله از روسیه روابط با کشورهای اروپای مرکزی و شرقی را تیره نموده است. بعضی از این کشورها که از اعضای اتحادیه اروپا هستند، مدعی اند که این مسئله وابستگی اتحادیه اروپا به گاز روسیه را افزایش می دهد و مسکو می تواند از آن برای اعمال فشار استفاده کند.

پیشتر هم جالینا پورتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده بود که اگرچه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 رسماً تکمیل شده است، این پروژه همچنان توافقی بد برای اروپا تلقی می گردد.

وی در ادامه ادعایش اضافه نموده بود: این موضوع را قبلاً گفته ایم و همچنان بر آن تاکید داریم. نورد استریم 2 به منزله پروژه ژئوپلیتیکی روسیه تلقی می گردد و امنیت انرژی در بخش بزرگی از جامعه اروپایی آتلانتیک را به مخاطره می اندازد.

خط لوله نورد استریم 2 از دو راستا لوله تشکیل می گردد که برای انتقال سالانه 55 میلیارد متر مکعب گاز روسیه به آلمان و از آنجا به سایر کشورهای قاره سبز طراحی شده است.

در 6 سپتامبر 2021 متخصصان کشتی لوله گذار فورچونا، آخرین قطعه لوله دو راستا نورد استریم 2 را جوش دادند. به این ترتیب قطعه لوله 200,858 در بستر دریا در آب های آلمان جاگذاری شد. در قدم بعدی بخش آلمانی این خط لوله به بخشی که از دانمارک می آید به هم وصل می شوند.

به گفته وزارت خارجه روسیه، این پروژه آخرین روزهای خود را طی می نماید حال آنکه آمریکا همچنان در پی سنگ اندازی در راستا آن است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1127

به "تور ارزان آلمان: مرکل: برلین حامی نورد استریم 2 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: مرکل: برلین حامی نورد استریم 2 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید