مسافر زمان شوید

به گزارش اوج باور، خبرنگاران/کرمانشاه راهیان نور دانش آموزی فرصت خوبی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های سوم و چهارم انقلاب که سال های دفاع مقدس را درک ننموده اند، فراهم می نماید. این اردوها شرایطی را مهیا می سازد که دانش آموزان از نزدیک در مناطق عملیاتی حضور پیدا نموده و در جریان رخدادهای سال های دفاع مقدس قرار بگیرند.

مسافر زمان شوید

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با خرید تور بالی همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی اندونزی را از نزدیک شاهد باشد.

اردوهای راهیان نور به نوعی دانش آموزان را مسافر زمان نموده و به سال های دفاع مقدس می برد، سالهایی که اگرچه خیلی هم دور نیستند، اما برای کسانی که آن سال ها را درک ننموده اند تجربه ای غریب به نظر می آید، تجربه ای تا بدانند در آن سال ها چه اتفاقاتی اتفاق افتاده و چه بر مردمان این سرزمین چه گذشته.

به گزارش خبرنگاران، اردوهای راهیان نور دانش آموزی در عین حال که به دانش آموزان فرصت حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس را می دهد و تداعی نماینده فرهنگ شهادت می گردد، می کوشد تا با حضور راویان، رخدادهای سال های دفاع مقدس را به صورت چهره به چهره به دانش آموزان به عنوان آینده سازان فردای کشور منتقل کند.

اردوهای راهیان نور گاهی با بازسازی عملیات های حساس دوران دفاع مقدس هم همراه می گردد که این نوع انتقال رخدادها یکی از بهترین انواع انتقال پیغام است، چراکه دانش آموزان را در موقعیت آن روزهای رزمندگان دوران دفاع مقدس قرار می دهد.

ایلیا یکی از دانش آموزان کرمانشاهی که تجربه حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس را دارد، در تبادل نظر با خبرنگاران، از این سفر به عنوان یک سفر چالش برانگیز در زندگی خود یاد می نماید که حال و هوای او را عوض نموده است.

ایلیا می گوید: تا قبل از حضور در اردوی راهیان نور هیچ تصوری از این مناطق نداشتم و به خاطر همین هم وقتی موضوع سفر مطرح شد برای ثبت نام اکراه داشتم که به اصرار یکی از دوستانم برای تفریح و سرگرمی محبت آمیز راهی سفر شدم، اما زمانی که به مناطق عملیاتی رسیدم چیزهایی دیدم و شنیدم که حال و هوایم را دگرگون کرد.

مریم دانش آموز دیگری که تجربه حضور در کاروانهای راهیان نور را دارد، این سفرها را تجربه های خیلی خوبی برای زندگی کردن می داند و معتقد است، شهدا می توانند الگوهای خیلی خوبی برای زندگی باشند.

مریم می گوید: اگر دانش آموزان به این سفرهای راهیان نور بیایند، می توانند با بصیرت و درک بهتری به مسائل نگاه نمایند و بدانند چه ایثارها برای حراست از کشور شده است.

سید مجتبی موسوی معاون پرورشی، فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اثرگذاری بالای اردوهای راهیان نور دانش آموزی، اظهار کرد: این اردوها به دانش آموزان تجربه های ارزشمندی از زندگی کردن می دهند.

موسوی با اشاره به رویکرد آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین به آموزش راه و رسم زندگی کردن به دانش آموزان به عنوان آینده سازان فردای جامعه، گفت: اردوهای راهیان نور دانش آموزی فرصتی را فراهم می نمایند تا دانش آموزان با شهدا و رزمندگان آشنا شده و از آنها الگوبرداری نمایند.

معاون پرورشی، فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه معتقد است: اردوهای راهیان نور به دانش آموزان راه و رسم درست زندگی کردن می آموزد و آنها را مهیای زندگی می نماید.

وی تاکید نمود: اردوهای راهیان نور دانش آموزی فرصت خیلی خوبی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان و آیندگان هستند.

یونس عزیزی دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اثربخشی زیاد اردوهای راهیان نور دانش اموزی، گفت: باید در جهت کیفی سازی این اردوها کار گردد.

وی تاکید نمود: اردوهای راهیان نور دانش آموزی می توانند در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت اثرگذار بوده و دانش آموزان را به گونه ای بار بیاورند که حافظان دفاع از کیان ایران اسلامی در آینده باشند.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به رشد 27 درصدی اردوهای راهیان نور دانش آموزی استان کرمانشاه در امسال داشت و ابراز امیدواری کرد: امسال شاهد رشد قابل توجهی در این زمینه باشیم.

عزیزی ادامه داد: از ابتدای سال تحصیلی جدید تا به امروز 8453 نفر از دانش آموزان دختر استان کرمانشاه در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در غرب کشور اعزام شده اند که این میزان 125 درصد سهمیه ابلاغی استان را شامل می گردد.

رئیس سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، اضافه کرد: همچنین امسال حدود 1584 دانش آموز دختر استان به اردوهای راهیان نور جنوب در استان خوزستان اعزام شده اند که بیش از 100 درصد سهمیه استان است.

وی با اشاره به شروع اردوهای راهیان نور دانش آموزان پسر استان کرمانشاه از اوایل بهمن، ابراز امیدواری کرد: شاهد اعزام بیش از سهمیه ابلاغی دانش آموزان استان در قالب اردوهای راهیان نور دانش آموزی در ادامه سال باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 54

به "مسافر زمان شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافر زمان شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید