مسکن روستایی؛ هدیه مردم ایران به هموطنان نیازمند خبرنگاران

به گزارش اوج باور، مدیر مسکن روستایی بنیاد مسکن از هدیه دادن مصالح مورد احتیاج ساخت مسکن محرومین توسط ملت عظیم ایران سخن گفت و اضافه نمود: موجی از یاری ها به بنیاد مسکن می رسد، ولی هنوز با ایده آل ها فاصله داریم.

مسکن روستایی؛ هدیه مردم ایران به هموطنان نیازمند خبرنگاران

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، حمیدرضا سهرابی در ارتباط زنده تلفنی با برنامه صبح ومصاحبه در مورد چگونگی عادت شدن احسان و نیکوکاری برای جامعه اظهار کرد: طی یکی دو سال اخیر حرکت های خوبی داشتیم؛ از جمله این که تفاهمی با سازمان برنامه و بودجه داشتیم تا مسکنی برای احتیاجمندان سراسر کشور ایجاد کنیم.

وی از وام های ارزان با بازپرداخت طولانی مدت سخن گفت و ادامه داد: همچنین یاری های بلاعوض تا سقف سی میلیون تومان ارائه می گردد.

سهرابی از ساخت 50 هزار واحد از سال گذشته تا امروز اطلاع داد که به بهره برداری رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد در نیمه نخست سال 1400 تمامی این واحد ها به بهره برداری برسد.

سهرابی گفت: همچنین چند تفاهمنامه با بنیاد مستضعفان داشتیم که اخیرا برای ساخت 20 هزار واحد برای محرومین کشور تفاهم نامه منعقد شده است.

وی همچنین به واحد های 10 هزار تایی برای مددجویان کمیته امداد اشاره نمود و اضافه کرد: 150 هزار واحد مسکونی طی دو سه سال اخیر در دستور برنامه قرار گرفته است.

سهرابی با بیان اینکه احتیاجمندان به این منازل هیچ آورده ای از خود ندارند، گفت: بنیاد مسکن در روستا ها زمین ها را رایگان واگذار می کند.

مدیر مسکن روستایی بنیادمسکن دست احتیاج این سازمان را به سوی مردمی دانست که قادرند در روستا ها به احتیاجمندان زمین هدیه کنند.

سهرابی گفت: همچنین افرادی می توانند مصالح ساختمانی هدیه کننده و بعضی کارخانه ها نیز در و پنجره رایگان هدیه داده اند.

وی ادامه داد: موجی از یاری ها به بنیاد مسکن می رسد، ولی با حجم گسترده ای که با مسکن محرومین روبرو هستیم، هنوز با ایده آل ها فاصله داریم.

سهرابی همچنین از تقویت فعالیت های ناظر بر مسکن محرومین سخن گفت و اضافه کرد: مددجویان و ایتام و خانواده های دارای دو معلول، هر یک به شکلی دارای برنامه ریزی برای فراوری مسکن هستند.

وی گفت: بعضی افراد احتیاجمند هم تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و همکاران ما ضمن شناسایی، دسته ای از این افراد را شناسایی می کنند.

سهرابی در مصاحبه با رادیو مصاحبه، اضافه کرد: این فرایند در حوزه روستایی است و در شهر ها قطعا مسائل بیشتر بوده و هزینه و معضل تامین زمین بالا تر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 855

به "مسکن روستایی؛ هدیه مردم ایران به هموطنان نیازمند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکن روستایی؛ هدیه مردم ایران به هموطنان نیازمند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید