معرفی جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری آتن

به گزارش اوج باور، آتن نماد تمدن غرب در یونان است که تاریخ درخشان آن به بیش از 3000 سال قبل بر می شود. این شهر در دوران باستان کلاسیک شکوفا شد و زادگاه سقراط، پریکلس و سوفوکلاست. البته آتن امروز باشکوه تر از گذشته خود شده است. این شهر یک مرکز شلوغ و مدرن است و بعضی از برترین جاهای دیدنی یونان را در خود جای داده است. ما در این مطلب برای شما برترین جاهای دیدنی آتن خواهیم گفت. پس با ما همراه باشید.

معرفی جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری آتن

فهرست برترین جاهای تماشای و تفریحی آتن

جاذبه های گردشگری آتن بی شمار است که در زیر به بعضی از آنها اشاره می کنیم.

آکروپولیس

آکروپولیس پربازدیدترین جاذبه آتن است که نمی توان از تماشا آن دست کشید. این تپه به ارتفاع 156 متر در وسط شهر قرار گرفته است و از بیشتر محله ها به راحتی قابل تماشا است. در بالای این مکان تماشای، چشم انداز زیبایی وجود دارد. بعلاوه پارتنون معروف را می توانید در آکروپولیس ببینید. معبدی که به الهه آتنا تقدیم شده است. البته معبد ارکتیون و معبد نایک هم در آکروپولیس قرار دارند. آکروپولیس در سایت باستانی آکروپولیس واقع شده است.

جهت کسب اطلاعات از چگونگی دریافت ویزا توریستی یونان بر روی لینک کلیک کنید.

میدان سینتاگما

میدان سینتاگما یکی از مکان های تماشای آتن در بخش مدرن آتن واقع شده است. این میدان به عنوان یک گذرگاه شلوغ شناخته می گردد. ساختمان مجلس را هم در اینجا خواهید دید. هرچند که بسیاری از گردشگران برای تماشا مقبره سربازی گمنام به اینجا می آیند. این میدان به وسیله سربازان محافظت می گردد و هر ساعت یک گارد تعویض می گردد.

موزه ملی باستان شناسی

آتن موزه های زیادی دارد، اما موزه ملی باستان شناسی یکی از بزرگ ترین و جامع ترین مجموعه ها را در تمام یونان دارد. اگر می خواهید از یک موزه باستان شناسی تماشا کنید، بهتر است این یکی را انتخاب کنید. در اینجا مجموعه ای از هنر یونانی و چند شی شناخته شده و کمیاب را پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال، مکانیسم Antikythera و ماسک آگاممنون را در این موزه قرار دارند. این موزه در مرکز آتن بین خیابان اپیروس و Bouboulinas قرار گرفته و ورودی آن در خیابان پاتیشن در مجاورت ساختمان تاریخی دانشگاه پلی تکنیک آتن است.

بیشتر بخوانید: چگونه وقت سفارت یونان بگیریم؟

ورزشگاه پاناتنایک

ورزشگاه پاناتنایک، مرکز تفریحات یونان است و زمانی میزبان بازی های پاناتنایک بود. این ورزشگاه در سال 1896 بازسازی و اولین بازی های المپیک مدرن در آن برگزار گردید. پاناتنایک که از جاهای تماشای آتن به شمار می رود، گنجایش 80000 نفر را دارد. این ورزشگاه در طول سال ها برای مراسم مختلف ورزشی مورد استفاده قرار گرفته است.

سایت باستان شناسی

علاوه بر آکروپولیس و آگورای باستانی، 5 مکان تماشای باستان شناسی دیگر نیز در آتن وجود دارد که ارزش تماشا را دارند. این سایت باستان شناسی که مرکز تفریحات آتن است، شامل آگورای رومی است که در آن می توانید از برج بادها تماشا کنید. سپس مسیر خود را به سمت کتابخانه هادریان ادامه دهید که درگذشته نه تنها به عنوان کتابخانه، بلکه به عنوان محل دیدار نیز استفاده می شد. مکان بعدی المپیک است. المپیک بزرگ ترین معبد آتن بود که به زئوس اختصاص داشت. علاوه بر این، در این سایت می توانید به Kerameiko بروید که یک شهر قدیمی با یک گورستان شناخته شده است و امروزه بسیاری از یافته های باستان شناسی در آن قرار گرفته است. در نهایت هم در این سایت می توانید از لیسیوم ارسطو تماشا کنید .

برترین فروشگاه ها و مراکز خرید شهر آتن کجاست؟ در این مطلب برترین مراکز خرید آتن معرفی شده است.

آگورای باستانی

در نزدیکی آکروپولیس، آگورا باستانی را که از جاهای تماشای آتن است، خواهید دید. این منطقه درگذشته مرکز شهر بوده است. ساختمان ها، مغازه ها و بازارهای مهمی در اینجا قرار داشتند. محل تجمع مردم و بعلاوه دولت بود . معبد هفایستوس نیز در آگورا باستانی قرار گرفته است. برخلاف بسیاری از ساختمان های دیگر، این ساختمان تقریباً دست نخورده باقی مانده است. این معبد مدتی به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار می گرفت و با تصاویر و کتیبه هایی تزئین شده است. آگورای باستانی در بخش شمالی آکروپولیس واقع شده است.

موزه آکروپولیس

هنگام بازدید از آکروپولیس، باید از موزه آکروپولیس در پای کوه نیز تماشا کنید. در این موزه می توانید بسیاری از یافته های حفاری شده در آکروپولیس و بعلاوه بقایای باستان شناسی ساختمان ها و معابد آکروپولیس را مشاهده کنید. این موزه از مکان های تماشای آتن بشمار می رود که در کنار مترو آکروپولیس قرار گرفته است.

منطقه پلاکا

منطقه پلاکا یک محله اصیل طبقه کارگر در آتن است. این محله در نزدیکی پای شمال آکروپولیس واقع شده است؛ هرچند که امروزه این منطقه یک منطقه مسکونی نیست، بلکه محله ای توریستی و خوش آب وهوا است. این محله با خانه های رنگارنگ، ظاهری اصیل دارد و پر از خیابان ها، رستوران ها و بارهای زیبا است؛ علاوه بر این به علت موقعیت مرکزی آن در نزدیکی آکروپولیس، دسترسی به این منطقه نیز آسان است.

بازار غذا

اگر می خواهید از مسیر گردشگری آتن خارج شوید و ببینید آتنی های واقعی چقدر زندگی می نمایند، زنگ ساعت خود را طوری تنظیم کنید که زود از خواب بیدار شوید و به سمت Varvakios Agora بروید. این بازار غذای تازه که در محله موناستیراکی قرار گرفته است، تجربه ای است که در آتن شبیه به آن نیست.

جهت اطلاع از برترین رستوران های آتن این مطلب را بخوانید.

موزه ملی هنرهای معاصر

گاهی اوقات بازدید از آتن می تواند؛ مانند یک افراط در تاریخ باشد. برای کاهش این شرایط، به موزه ملی هنرهای معاصر بروید. این مؤسسه مرکز فرهنگی آتن است و نمایشگاه های موقت، دائما در آن برپا می شوند که آخرین نوآوری های هنری را به نمایش می گذارند. این موزه در شمال میدان موناستیراکی قرار گرفته است.

جمع بندی

آتن شهری متمدن در یونان است که از دیرباز تا به الان هر مسافری را به خود جذب نموده است. سالانه میزبان عاشقان فرهنگ و تمدن است. در این مطلب سعی کردیم برایتان از مهم ترین جاهای تماشای آتن بگوییم تا در صورتی که به این سرزمین سفر کردید، با شناختی بهتر به تماشای آن ها بروید.

منبع: پارسیس
انتشار: 25 اسفند 1401 بروزرسانی: 25 اسفند 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1556

به "معرفی جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری آتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری آتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید