میز ملی خرما در دشتستان برگزار خواهد شد

به گزارش اوج باور، میز ملی خرما در شهرستان دشتستان قطب فراوری خرمای استان بوشهر همزمان با جشنواره و نمایشگاه ملی خرما (9 تا 12 آذر) برگزارخواهد شد.

میز ملی خرما در دشتستان برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگاران از بوشهر، ابوالقاسم محمدزاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اعلام کرد: نمایشگاه و جشنواره ملی خرما از 9 تا 12 آذر، در این استان برگزار می گردد که همزمان با آن و به همت سازمان صمت استان بوشهر، میز ملی خرما با حضور فعالان این حوزه در استان های خرماخیز، مسئولان کشوری و استانی با هدف یاری به توسعه بازار خرما در کشور و خارج از کشور در شهرستان دشتستان تشکیل خواهد شد.

او با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری، 99 هزار تن خرما به ارزش 86 میلیون دلار صادر شده است، مطرح نمود: برنامه های بلند مدت خوبی می توان با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط برای یاری به بازار خرما در داخل کشور مانند فرهنگ سازی و ترویج مصرف خرما در بین قشرهای مختلف جامعه اجرا کرد که موجب رونق فروش این محصول گردد.

معاون سازمان صمت بوشهر اعلام کرد: در نمایشگاه ملی خرما هیات هایی از کشورهای دیگر نیز حضور می یابند تا تفاهم نامه و قراردادهایی با خریداران خارجی برای تحول بازار خرمای کشور و استان بسته گردد.

بیشتر بخوانید

استان بوشهر با داشتتن 34هزار هکتار نخلستان و فراوری 165هزار تن محصول از استان های خرماخیز کشور به شمار می رود.

126هزار تن از محصول فراوریی نخلستان های این استان خرما و بقیه خارَک و رُطَب است.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1247

به "میز ملی خرما در دشتستان برگزار خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میز ملی خرما در دشتستان برگزار خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید