میوه ای برای سلامت قلب و ضد پوکی استخوان

به گزارش اوج باور، گنجاندن زیتون در رژیم غذایی برای حفظ سلامت و پیشگیری از دیگر بیماری ها موثر است.

میوه ای برای سلامت قلب و ضد پوکی استخوان

زیتون یکی از خوراکی های بسیار مفید است که در رژیم مدیترانه ای جایگاه ویژه ای دارد. گرچه زیتون به علت اندازه فراوان چربی های مفید شناخته می گردد، اما در واقع گنجاندن زیتون در رژیم غذایی برای حفظ سلامت و پیشگیری از دیگر بیماری ها موثر است. خبرنگاران در ادامه این مطلب، به 5 مورد از مهم ترین فواید خوردن زیتون می پردازد.

حفظ سلامت قلب

دانه های زیتون حاوی اسیدهای چرب تک مولکولی است که کلسترول بد خون را پایین نگه می دارد و سطح کلسترول مفید خون را در سطح مطلوب حفظ می نماید. خواص آنتی اکسیدانی قوی زیتون برای مقابله با استرس اکسایشی و التهابات بدن مفید است که درنتیجه خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. مصرف زیتون بعلاوه خون رسانی را نیز بهبود می بخشد.

مقابله با التهابات بدن

پلی فنول های موجود در زیتون التهابات مزمن بدن را کاهش می دهد و از بروز آسیب های ناشی از التهاب مانند دردهای روماتیسمی پیشگیری می نماید. مطالعات نشان می دهد وجود یکی از ترکیبات فنولی به نام اولکانتال در زیتون مانع از عملکرد برخی آنزیم های زمینه ساز التهاب می گردد. محققان بعلاوه بر این باورند که این مکانیسم شبیه داروی ضدالتهاب ایبوپروفن در کنترل درد عمل می نماید.

بهبود زخم های گوارشی

زخم های گوارشی جز بیماری های شایع هستند که با درد معده یا مری، ریفلاکس، تهوع، تورم شکم و کاهش اشتها همراه است. امروزه معین شده بخش قابل توجهی از موارد ابتلا به این مشکل ناشی از هلیکوباکترپیلوری است و محققان دریافته اند که مصرف زیتون می تواند مانع از رشد باکتری گردد.

محافظت در برابر پوکی استخوان

پوکی استخوان یکی از بیماری های جدی دوران سالمندی است که گرچه در خانم ها شایع تر است، اما در مردان نیز دیده می گردد. از جمله توصیه های پیشگیرانه از این بیماری، مصرف زیتون است زیرا پلی فنول های موجود در آن به تقویت ترکیبات معدنی استخوان یاری می نماید. از همین رو، می توان گفت افرادی که رژیم مدیترانه ای را رعایت می نمایند با خطر کمتر ابتلا به شکستگی های استخوان در سالمندی روبرو هستند.

مفید برای مغز

مطالعات ثابت می نماید مصرف زیتون برای کاهش استرس اکسایشی ناشی از التهابات موثر است و از مغز نیز در برابر این عوارض منفی محافظت می نماید. علاوه بر این، ویتامین E موجود در زیتون باعث تحریک حافظه می گردد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب خواص شگفت انگیز خوردن آب دوغ خیار در تابستان را بخوانید .

منبع: پیام دلتا
انتشار: 31 تیر 1401 بروزرسانی: 31 تیر 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1433

به "میوه ای برای سلامت قلب و ضد پوکی استخوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه ای برای سلامت قلب و ضد پوکی استخوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید