نگرانی بیشتر کانادایی ها از کسری بودجه و توانایی دولت در بازسازی اقتصاد

به گزارش اوج باور، بیشتر کانادایی ها نگران افزایش شدید کسری بودجه فدرال در دوره پاندمی کووید-19 هستند و نظر هماهنگی درباره قابلیت دولت فدرال برای بازسازی اقتصاد ندارند.

نگرانی بیشتر کانادایی ها از کسری بودجه و توانایی دولت در بازسازی اقتصاد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

این نتیجه یک نظرسنجی جدید است که توسط شرکت نانوس ریسرچ صورت گرفته و با آنالیز نظرات 1039 کانادایی به دست آمده است. بیش از سه چهارم افرادی که به سوال ها پاسخ دادند گفتند درباره کسری بودجه نگران هستند (47 درصد) یا تا حدودی نگران هستند (30 درصد). فقط کمی بیش از 2 نفر از هر 10 نفر نگران نیستند (10 درصد) یا تا حدودی نگران نیستند (13 درصد).

پیش از ضربه پاندمی، انتظار می رفت کانادا برای سال 2020-21 حدود 28.1 میلیارد دلار کسری بودجه داشته باشد.

ارقامی که در جولای به دست آمد نشان می دهند که این رقم افزایشی نجومی داشته و به 343.2 میلیارد دلار رسیده که تا حدود زیادی دلیل آن برنامه های رکوردشکن یاری به مردم و کسب و کارهاست که مخارج کشور را در سطح جنگ جهانی دوم قرار داده است.

بخشی از این کسری را می توان به تدابیری از جمله برنامه یاری اضطراری کانادا نسبت داد که تا به حال 71.3 میلیارد دلار هزینه در بر داشته است. همچنین دولت 30 میلیارد دلار خرج پرداخت یارانه دستمزد نموده است.

تعدادی از منتقدان گفته اند که این هزینه سنگین در روزهای اولیه پاندمی منطقی بود اما با ادامه پیدا کردن پاندمی حفظ کردن آن می تواند بسیار سخت باشد.

نظرسنجی نانوس نشان می دهد افرادی که در پرریز زندگی می نمایند بیشتر از همه نگران کسری بودجه هستند چون 83 درصد از آن ها گفتند نگران یا تا حدودی نگران هستند. بیشتر ساکنان تمام مناطقی که مورد نظرسنجی قرار گرفتند گفتند نگران یا تا حدودی نگران هستند و آتلانتیک کانادا (77 درصد)، کبک (77 درصد)، انتاریو (75 درصد) و بریتیش کلمبیا (74 درصد) درجاتی مشابه از نگرانی داشتند.

اما نانوس به این نتیجه رسید که کانادایی ها در زمینه اینکه چقدر نسبت به برنامه دولت فدرال برای بازسازی مالی اطمینان قوی دارند، نظرات متفاوتی دارند.

در خصوص این سوال، نانوس به این نتیجه رسید که نظر مردم تقریبا به صورت مساوی تقسیم می گردد. 49 درصد از پاسخ دهندگان گفتند یا مطمئن (11 درصد) یا تا حدودی مطمئن (38 درصد) هستند که دولت برنامه ای محکم دارد و 47 درصد گفتند یا تا حدودی نامطمئن (22 درصد) یا نامطمئن (25 درصد) هستند.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 521

به "نگرانی بیشتر کانادایی ها از کسری بودجه و توانایی دولت در بازسازی اقتصاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی بیشتر کانادایی ها از کسری بودجه و توانایی دولت در بازسازی اقتصاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید