واکنش رئیس هیات فوتبال تهران به اظهارات آذری، فقط استعلام گرفتیم!

به گزارش اوج باور، به گزارش خبرنگاران، هیات فوتبال استان تهران در نامه ای رسمی به سازمان لیگ فوتبال درخواست کرده بود جلوی صدور مجوز بازی آیاندا پاتوسی هافبک فعلی فولاد به خاطر عدم پرداخت هزینه خروج از استان بعد از اتمام فعالیت با تیم استقلال تهران گرفته شود. این درخواست با واکنش تند سعید آذری مدیرعامل فولاد روبرو شد.

واکنش رئیس هیات فوتبال تهران به اظهارات آذری، فقط استعلام گرفتیم!

خبرنگاران برای پیگیری این موضوع با حبیب الله شیرازی گفتگویی انجام داد. شیرازی تاکید کرد بحث هیات فوتبال تهران فقط دریافت استعلام از سازمان لیگ بوده و نه بیشتر!

مشروح گفتگوی شیرازی در ادامه می آید:

* خبرنگاران- ماجرای درخواست هیات فوتبال تهران برای جلوگیری از صدور مجوز بازی پاتوسی را توضیح می دهید؟

- حبیب الله شیرازی: پاتوسی بازیکن استقلال بوده است و وقتی یک بازیکن از یک استان به استان دیگر می رود باید خروجی بدهد. ما هم از سازمان لیگ سئوال کردیم و استعلام گرفتیم که آیا خروجی به پاتوسی تعلق می گیرد یا خیر!

* اما شما از سازمان لیگ خواسته اید جلوی صدور کارت این بازیکن گرفته شود؟

- کارت که صادر شده و رفته است. فقط بحث خروجی است و اینکه آیا به پاتوسی تعلق می گیرد یا خیر.

* در نامه منتشر شده، اثری از استعلام نیست و نشان می دهد شما درخواست کرده اید یا دستور داده اید که جلوی بازی پاتوسی را بگیرند.

- دستور که نمی دهیم. اگر بازیکنی شرایط را رعایت نکند به سازمان لیگ نامه می زنیم که در صورت خروج از استان، آن بازیکن بیاید کارهایش را انجام بدهد.

* آیا این قانون درباره پاتوسی صدق می کند؟

- فکر می کنم ایشان از استان تهران خارج شده است. مگر از استان خارج نشده؟

* پاتوسی سال گذشته از استقلال جدا شد و به تیم بنی یاس امارات رفت و بعد از آن به فولاد پیوست. قانون درباره چنین بازیکنانی چه می گوید؟

- ما هم سئوال کردیم. اگر پاتوسی به خوزستان رفته و خروج از استان خود را پرداخت نکرده است، بیاید و پرداخت کند. ما که نمی توانیم کارت بازیکن را بگیریم!

* اما شما در نامه خود خواسته اید مجوز بازی او صادر نشود.

- بله دیگر. به جز پاتوسی چند بازیکن دیگر هم هستند که درخواست کردیم چون بر اساس بخشنامه باید خروج از استان را پرداخت کنند! اگر این کار را نکنند تنها راهکاری که داریم این است از سازمان لیگ بخواهیم کارتشان را صادر نکند.

* جواب شفافی به این سئوال ندادید که آیا در قوانین به صراحت قید شده یک بازیکن خارجی بعد از پیوستن به یک تیم خارجی و بازگشت دوباره به ایران باید خروج از استان را پرداخت کند؟

- اگر قانون شامل حال این بازیکنان نشود که می گویند نمی شود! ما نامه زدیم. اگر شامل حالش نشود که نمی شود و بازیکن برود بازی کند!

* سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد در مصاحبه با خبرنگاران گفته است نامه شما به سازمان لیگ کمال وقاحت است.

- آیا اینکه ما از سازمان لیگ سئوال می کنیم، وقاحت دارد؟

* چرا اصرار دارید از سازمان لیگ صرفا سئوال کرده اید و استعلام گرفته اید در حالی که در نامه ارسالی شما به سازمان لیگ اثری از سئوال دیده نمی شود؟

- خب این دفعه سئوالی مطرح می کنیم! مسئول جابجایی ما می گوید این اتفاق افتاده است. ما هم که با آقای طاهری سازمان لیگ صحبت می کنیم می گوید شامل می شود و ما نامه زدیم. اگر شامل می شود که بشود و اگر نشود ما نمی خواهیم خلاف قوانین عمل کنیم.

* سازمان لیگ در پاسخ اعلام کرده که این قانون شامل پاتوسی می شود؟

- هنوز که جواب نداده اند. اگر بگویند نمی شود که همه چیز تمام می شود.

* از این بحث بگذریم. در حال حاضر ابهامات زیادی درباره هیات فوتبال تهران و فعالیت شما به عنوان رئیس هیات وجود دارد. انتخابات هیات تهران چه زمانی برگزار می شود؟

- بر اساس بند 9 ماده 24 آیین نامه، مسئولیت هیات تا زمان برگزاری انتخابات با رئیس هیات است و بنده هم رئیس هستم. قرار بود انتخابات ما بهمن یا اسفند برگزار شود که حالا بحث انتخابات فدراسیون مطرح شده است.

* ابهامات پیرامون دیر برگزار شدن انتخابات هیات تهران شائبات مهندسی کردن مجمع تهران را هم قوت بخشیده است.

- این بحث صحت ندارد. اعضای مجمع ما بیشتر مدیران باشگاه ها هستند. چهار مدیر لیگ برتری فوتبال، سه مدیر لیگ دسته اولی، چند تیم فوتسال و ... آیا مدیرعامل این باشگاه ها را من منصوب می کنم؟ مدیرعامل استقلال و پرسپولیس را ما تعیین نمی کنیم. این چیزها دست من نیست. برخی از روسای هیات هم هم قبل از آنکه من بیایم، در سمت خود بوده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 137

به "واکنش رئیس هیات فوتبال تهران به اظهارات آذری، فقط استعلام گرفتیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رئیس هیات فوتبال تهران به اظهارات آذری، فقط استعلام گرفتیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید