پمپئو از نوع مدیریت چین در برخورد با کرونا انتقاد کرد

به گزارش اوج باور، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و از منتقدان اصلی چین در دولت دونالد ترامپ، در گفت و گویی تلفنی با یانگ جیه چی عضو ارشد شورای دولتی چین، ضمن انتقاد از پکن در خصوص نحوه مدیریت برخورد با کرونا، او را تحت فشار گذاشت که کشورش باید اطلاعاتی شفاف و دقیق درباره انتشار ویروس کرونا ارایه کند.

پمپئو از نوع مدیریت چین در برخورد با کرونا انتقاد کرد

به گزارش روز پنجشنبه روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست چین، این ارتباط تلفنی پس از آن انجام می گردد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سهم کشورش از بودجه سازمان بهداشت دنیای را معلق کرد.

وزیر خارجه آمریکا و از منتقدان اصلی چین ادعا می نماید که این کشور از روزهای نخست درباره ویروس کرونا مخفی کاری نموده است و همچنان در زمینه برخورد با این ویروس بدرستی اطلاع رسانی نمی نماید ادعایی که مقامات پکن همیشه ان را رد می نمایند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت مردم این کشور در آغاز ویروس کرونا یاری هایی برای چین ارسال کردند و الان احتیاج اساسی در آمریکا به تجهیزات پزشکی صادراتی از چین وجود دارد به رغم این ادعای پمپئو، مقامات چین تا کنون ادعای آمریکا مبنی بر ارسال یاری به چین را تایید ننموده اند.

به رغم تشدید اختلافات، آمریکا هنوز به تجهیزات پزشکی که از چین به آن کشور صادر می گردد، احتیاجمند است نزدیک به 9 درصد از تجهیزات پزشکی و دارویی وارداتی آمریکا در سال 2019 میلادی از چین بوده است.

در این ارتباط عضو ارشد دولتی چین خواهان همکاری قوی تر میان طرف برای مقابله با همه گیری کرونا شد و ابراز امیدواری کرد مناسبات بهبود یابد.

ساوت چاینا نوشته است در روزهای اخیر انتقادها از چین بالا گرفته است منتقدان ادعا می نمایند چین 6 روز کامل شیوع ویروس را مخفی کاری نموده و اجازه داده است تا میلیون ها نفر از شهر ووهان کانون شیوع بیماری در اوایل سرایت آن خارج شوند.

روابط آمریکا و چین پس از شیوع کرونا بسیار پرتنش دنبال شده است آمریکا حالا اتهام دیگری را نیز متوجه چین نموده است که می تواند مناسبات دو کشور را تیره تر کند واشنگتن مدعی است که چین در سال 2019 میلادی دست به آزمایش زیرزمینی هسته ای زده است که نقض پیمان بین المللی ذی ربط محسوب می گردد اما مدرکی در این باره ارایه ننموده است.

بنا به اعلام روز پنجشنبه وزارت خارجه آمریکا این ازمایش در سایت هسته ای لاپنور در چین اجرا شده است انفجارهایی از آزمایش هسته ای که زیرزمینی و ممنوعه بوده است. ،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 307

به "پمپئو از نوع مدیریت چین در برخورد با کرونا انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو از نوع مدیریت چین در برخورد با کرونا انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید