چاووش اوغلو: باید کشورهای بیشتری در مسئولیت میزبانی از آوارگان سوری شریک شوند

به گزارش اوج باور، وزیر امور خارجه ترکیه خواهان به کارگیری کشورهای ثالث بیشتر به منظور تقسیم عادلانه تر بار مسئولیت میزبانی از آوارگان شد.

چاووش اوغلو: باید کشورهای بیشتری در مسئولیت میزبانی از آوارگان سوری شریک شوند

به گزارش خبرنگاران، به نقل ازخبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، در اظهاراتی در شهر ژنو سوئیس گفت: کلید یاری به آوارگان و کشورهایی که میزبان آنها هستند این است که بار مسئولیت میزبانی از آنها عادلانه تر تقسیم گردد. به اعتقاد من این مهمترین پیامی خواهد بود که از دل اجلاس جهانی آوارگان فرستاده خواهد شد.

این اظهارات چاووش اوغلو در جریان نشستی تحت عنوان نشست بحران آوارگان سوری- تحقق شراکت مطرح شدند.

این نشست در نخستین روز از اجلاس جهانی آوارگان که در طی سه روز برگزار می گردد، تشکیل شد.

چاووش اوغلو گفت: ما راه های جدیدی برای مشارکت با جامعه مدنی و دیگر شرکا تدارک دیده ایم؛ یکی از این راه ها استفاده از قدرت اتحادیه اروپا برای گرد هم آوردن جامعه بین المللی است.

او اعلام نمود: ما با همکاری لبنان، عراق و اردن به سازماندهی یک کنفرانس بین المللی خواهیم پرداخت که در آن دیگر عوامل مربوطه شامل اتحادیه اروپا شرکت نمایند. ما فردا در نشست وزرای خارجه کشورهای شرکت نماینده در این اجلاس حضور خواهیم یافت.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: ترکیه از ابتدای بحران سوریه تا کنون نهایت تلاشش را برای یاری به سوری ها در خاک خود انجام داده و در این مدت بیش از نیم میلیون کودک سوری در خاک ترکیه به جهان آمده اند.

او اظهار کرد: ما این بحران را به وجود نیاوردیم و نباید تنها کسی باشیم که به خاطر تبعات این بحران هزینه میدهد. این احتیاج مبرم وجود دارد که کشورهای ثالث نیز به عنوان راه حلهای بحران از جمله با افزایش موقعیتهایی برای جابجایی و اسکان مجدد آوارگان به کار گرفته شوند.

او به این مساله اشاره نمود که اتحادیه اروپا نیز در خط مقدم پاسخ دادن به بحران سوریه بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 25

به "چاووش اوغلو: باید کشورهای بیشتری در مسئولیت میزبانی از آوارگان سوری شریک شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاووش اوغلو: باید کشورهای بیشتری در مسئولیت میزبانی از آوارگان سوری شریک شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید