چند خبرنگاران ساده برای یاری به کاهش وزن و حفظ آن

به گزارش اوج باور، اگر در حال کوشش برای کاهش وزن خود هستید، شاید احتمالا احساس ناامیدی و بد شانسی داشته باشید. شما لزوما اشتباه نمی کنید.

چند خبرنگاران ساده برای یاری به کاهش وزن و حفظ آن

امروزه روز غذاهای فراوانی با طعم های خوشمزه در بازار وجود دارند. علاوه بر فراوانی غذا، شیوه زندگی بیشتر مردم امروزه نسبت به گذشته تغییر نموده است و کمتر فعالیت، مهاجرت و نقل مکان می نمایند. حتی افرادی که امروزه فعالیت و ورزش می نمایند باز هم کمتر از اجدادشان کالری می سوزانند.

بنابراین، در حالی که از دست دادن وزن در نظریه (مصرف کالری خود را کاهش دهید) ساده است، اما در عمل کاری بس سخت است. اگر فردی را وارد یک بخش متابولیک قفل شده کنید و به او تنها 60 درصد مقدار کالری مصرفی معمول او را بدهیم، وزنش کاهش پیدا می نماید. اما این کار برای افرادی که آزادانه بدون هیچ قید و شرطی زندگی می نمایند، واقعا سخت است.

حتی اگر بتوانید به سختی وزن خود را کاهش دهید، چالش بزرگتری در انتظار شما است. حفظ وزن خود شاید از کاهش وزن نیز کاری سختتر باشد.

این امر به خصوص برای زنان بعد از یائسگی بیشتر صادق است. هنگامی که افراد مسن تر می شوند، بدن آنها نمی تواند به خوبی انرژی را از غذاها دریافت کند. آنها برای دنبال کردن یک الگوی سالم تر باید عادات غذایی خود را تغییر دهند.

امروزه مردم به غذا تنها به عنوان یک تغذیه نگاه نمی نمایند بلکه خوردن یک منبع لذت بردن، یک فعالیت اجتماعی و نوعی پاداش است. به همین علت است که بسیاری از رژیم های غذایی در کوتاه مدت کار می نمایند اما بعدا شکست می خورند. بیشتر رژیم ها یک تغییر اساسی نسبت به چیزی است که مردم به طور روزمره می خورند و این کار کمی سخت است و پایدار و قابل تحمل نمی باشد.

خوشبختانه استراتژی هایی وجود دارد که به شما یاری می نمایند تا بتوانید خود را به وزن متعادل برسانید. در ادامه به چند نکته برای قرار گرفتن در راستا درست کاهش وزن و حفظ وزن خود اشاره می کنیم.

رژیم نگیرید، بلکه برنامه غذایی خود را بهبود دهید.

برای کاهش وزن خود، صرفا بر روی خوراک خود تمرکز نکنید، بلکه بر روی سلامتی کلی خود تمرکز کنید. یک رژیم غذایی را دنبال کنید که غنی از میوه ها، سبزیجات و چربی های سالم باشند. حتی امروزه، پس از تمام اطلاعاتی که در دست داریم، مردم هنوز فکر می نمایند که خوردن چربی باعث چاقی آنها می گردد و آنها سعی می نمایند محصولات کم چرب را انتخاب نمایند. این راهکار شکست خورده است. خوردن چربی شما را چاق نمی نماید. بلکه مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می دهند خوردن چربی های سالم به افراد یاری می نماید تا وزن خود ا بهتر کنترل نمایند.

در کل، انتخاب یک رژیم پایدار که بر سلامت و نه فقط بر وزن متمرکز است، می تواند به شما در پیشرفت های پایدار یاری کند. پس بهتر است که یک رژیم غذایی سالم را مصرف کنید و فقط کمی کمتر بخورید.

به طور مرتب ورزش کنید

این جمله میلیون ها بار گفته شده است و بر اثر مثبت ورزش بر سلامتی بارها تاکید شده است: افزایش سطح فعالیت می تواند به شما در کاهش وزن و حفظ آن یاری کند. برای بیشتر افراد کنترل طولانی مدت وزن بدون فعالیت بدنی بسیار سخت است.

با بالا رفتن سن، سوخت و ساز بدن شما آرام تر می گردد، این بدین معنی است که برای حفظ عملکرد های اساسی بدن خود کالری کمتری می سوزانید. در همین زمان، تراکم استخوان و عضلات کاهش پیدا می نماید و چربی در بدن افزایش می یابد. هنگامی که سن شما بالاتر می رود، این الگو به طور طبیعی اتفاق می افتد مگر آنکه برای جلوگیری از آن گام هایی را به جلو بردارید.

ما مطلقا هوادار ورزش های هوازی نیستیم بلکه تمرینات کاهش وزن و ورزش های سبک نیز اهمیت دارند.

ساخت عضله نه تنها می تواند مقدار متابولیسم بدن شما را افزایش دهد، بلکه مزایای سلامتی معین خود را نیز به ارمغان می آورد.

استراتژی های مختلف را امتحان کنید.

تاثیر رژیم های مختلف برای افراد مختلف فرق دارد. گاهی اوقات برای یافتن مناسب ترین استراتژی برای خود، نیاز به آزمون و خطا است. یک رویکرد که برای بسیاری از افراد اهمیت دارد خوردن ذهنی است. بدین معنی که بر روی خوردن خود تمرکز داشته باشید و غذای خود را با آرامش و لذت میل کنید. همه ما تجربه خوردن یک بشقاب یا یک کاسه غذا را داشته ایم بدون اینکه اصلا یادمان بیاید که چه چیزی خورده ایم.

یک خبرنگاران ساده دیگر این است که هنگام خورد لقمه غذای خود، قاشق یا چنگال را زمین بگذارید و در دست خود نگیرید و هنگامی که قصد خوردن لقمه بعدی را داشتید دوباره قاشق خود را بردارید.

پشتکار داشته باشید

از دست دادن وزن واقعا کاری سخت است و بیشتر افراد قبل از رسیدن به هدف خود شکست می خورند. هیچ وقت تسلیم نشوید. سعی کنید هر روز نسبت به روز قبل مقداری کمتر غذا بخورید. سعی کنید در راستا خود باقی بمانید و در هدف خود صبر و پشتکار داشته باشید. در چنین صورتی حتما به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید.

منبع: فوت و فن / health.harvard.edu
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1452

به "چند خبرنگاران ساده برای یاری به کاهش وزن و حفظ آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند خبرنگاران ساده برای یاری به کاهش وزن و حفظ آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید