چین: آمریکا مک کارتیسم بدنامش را احیا نموده است

به گزارش اوج باور، ایرنا نوشت: وانگ یی وزیر خارجه چین اعلام نمود آمریکا عقل، احساس، اعتبار و اخلاق خود را از دست داده و غرور، یک جانبه گرایی و ارعاب دیگران را به آخرین حد خود رسانده است.

چین: آمریکا مک کارتیسم بدنامش را احیا نموده است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سی جی تی ان تلویزیون انگلیسی زبان چین روز شنبه گزارش داد که وانگ یی روز گذشته در تماس تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اضافه نمود: آمریکا تعهدات و وظایف خود را برعهده دیگران گذاشته و از شیوع کرونا برای بی اعتبار کردن سایر کشورها و سرزنش آنها استفاده می نماید.

او گفت: ایالات متحده مک کارتیسم بدنام خود را احیا نموده، ذهنیت منسوخ جنگ سرد را در سیاست خود نسبت به چین از سر گرفته و تعارض ایدئولوژیک را به عمد برانگیخته است.

مک کارتیسم (McCarthyism) اصطلاحی است برای اشاره به فعالیت های ضدکمونیستی سناتور جوزف مک کارتی (1908 تا 1957) در شروع دوره جنگ سرد، که موجب شد موجی از عوام فریبی، سانسور، فهرست های سیاه، گزینش شغلی، مخالفت با روشنفکران، افشاگری ها و دادگاه های نمایشی و تفتیش عقاید، فضای اجتماعی دهه 1950 آمریکا را دربرگیرد.

وزیر خارجه چین توضیح داد: ایالات متحده بطور کاملاً آشکار سیاست اول آمریکا را دنبال می نماید و در این جهت، خودپسندی، یک جانبه گرایی و ارعاب دیگران را به آخرین حد رسانده است.

وانگ یی اظهار کرد: با این حال چین تحت تاثیر فعالیت و ضدیت تعداد کمی از نیروهای ضد چینی آمریکا، قرار نخواهد گرفت و کاملاً از منافع و عزت قانونی خود دفاع خواهد نمود.

وی در تماس تلفنی خود با لاوروف ادامه داد: چین و روسیه باید در کنار هم با حفظ موضع عینی و منصفانه، ضمن رد هرگونه اقدام مخرب برای نظم بین المللی، به طور مشترک از صلح و ثبات جهانی حمایت نمایند، عدالت بین المللی را حفظ نمایند و توسعه جهانی را رهبری نمایند.

دو طرف در این تماس بر عزم متقابل برای ادامه همکاری های نزدیک در زمینه مبارزه با ویروس کرونا از جمله درچارچوب سازمان بهداشت جهانی تاکید کردند.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 459

به "چین: آمریکا مک کارتیسم بدنامش را احیا نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا مک کارتیسم بدنامش را احیا نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید