کاشت بیش از 2 هزار گونه گیاهی در خیابان بهشت اصفهان

به گزارش اوج باور، مدیر منطقه 9 شهرداری اصفهان گفت: برای توسعه فضای سبز خیابان بهشت اصفهان 600 اصله درخت و 1500 درختچه کاشته می شود.

کاشت بیش از 2 هزار گونه گیاهی در خیابان بهشت اصفهان

سیدسلمان قاضی عسگر گفت: توجه به سرانه فضای سبز و حفظ تعادل های طبیعی در شهر ها به خصوص شهر های پرجمعیت و صنعتی اهمیت زیادی دارد و سرانه فضای سبز در اختیار منطقه 9 شهرداری 16.29 و سرانه فضای سبز اکولوژیک 18.3 متر مربع است.

او با بیان اینکه کمبود فضای سبز می تواند اختلالات جدی در روند حیات شهروندان و شهر ها به وجود آورد، افزود: توسعه فضای سبز خیابان بهشت به مساحت سه هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیر منطقه 9 شهرداری اصفهان با بیان اینکه در قالب این پروژه 600 اصله درخت و 1500 درختچه کاشته می شود، گفت: برای آبیاری این گونه های گیاهی، 1611 متر لوله کشی انجام می شود.

قاضی عسکر با بیان اینکه فضای سبز به عنوان عضو جدایی ناپذیر پیکره شهر ها در حفظ متابولیسم آن نقش اساسی دارد، شرح داد: در طرح توسعه فضای سبز خیابان بهشت کاشت گونه های مختلف شامل سرو، توت، رز و زرشک در دست اقدام است و در فاز نهایی واقع شده است.

او شرح داد: فرهنگ سازی برای حفظ و حراست از فضای سبز باید از سنین کم در بچه ها نهادینه شود تا در آینده شاهد شهری سبز و آباد باشیم.

منبع:ایمنا

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1491

به "کاشت بیش از 2 هزار گونه گیاهی در خیابان بهشت اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت بیش از 2 هزار گونه گیاهی در خیابان بهشت اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید