کشف روشی برای جلوگیری از مرگ بر اثر سرطان

به گزارش اوج باور، ایرنا نوشت: یک تیم تحقیقاتی بین المللی هدف تازه بالقوه ای برای یک دارو کشف نموده که می تواند از متاستازهای مرگبار مسئول 90 درصد از مرگ و میر ناشی از سرطان جلوگیری کند.

کشف روشی برای جلوگیری از مرگ بر اثر سرطان

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در نشریه نیچر، یک تیم بین المللی از محققان مکانیسمی را شناسایی نموده اند که به سلول های سرطان اجازه می دهد در سرتاسر بدن توسعه پیدا نمایند. آنها دریافتند سلول های سرطانی وقتی به وسیله مایعات غلیظ تری احاطه می شوند، سریع تر حرکت می نمایند. این تغییر زمانی رخ می دهد که تخلیه لنفاوی (lymph drainage) به وسیله یک تومور اولیه مختل می گردد.

این یافته ها یک هدف نو بالقوه برای توقف فراگستری بیماری (متاستاز metastasis) که مسئول 90 درصد مرگ ومیرهای سرطانی است، فراهم می نماید.

بیشتر بخوانید:

تشخیص سرطان در چند ثانیه با چاقویی که تومور را بو می کشد

جسدی که پس از هزاران سال سالم مانده است/ بازگشت شیرهای باستانی/ عکس

جان دی. لوئیس استاد انکولوژی در دانشگاه آلبرتا گفت: این واقعا اولین بار است که چسبناکی (ویسکوزیته) مایع خارج سلولی با جزییات آنالیز می گردد. اکنون که می دانیم ویسکوزیته مایع به سلول های سرطانی پیغام می دهد که در مسیر خاصی حرکت نمایند، می توانیم بطور بالقوه از داروها برای اتصال کوتاه آن مسیر پیغام رسانی استفاده و سلول های سرطانی را تشویق کنیم که سرعت خود را کاهش دهند یا حتی شاید متوقف شوند.

آزمایشگاه لوئیس به دلیل تخصصش در تصویربرداری از سلول های سرطانی در حین حرکت لحظه ای (real-time) دعوت شد تا به پروژه تحقیقاتی تحت راهنمایی محققان دانشگاه جانز هاپکینز بپیوندد.

لوئیس گفت: می توانم بگویم که ما رهبران جهانی در زمینه این نوع از تصویربرداری هستیم. یاری ما به این کار تحقیقاتی این بود که دقیقا نشان دادیم سلول های سرطانی بیان ژن خود را با افزایش ویسکوزیته در مایع اطراف تغییر می دهند و تهاجمی تر می شوند. حتی زمانی که ویسکوزیته را پایین می آورید، این سلول ها تهاجمی تر باقی می مانند.

وی اضافه کرد: در ادامه نشان دادیم که وقتی این مسیر پیغام رسانی در سلول های سرطانی مختل یا مغشوش می گردد، توانایی آنها برای فرار از جریان خون و فراگسترده شدن (متاستاز دادن) را تغییر می دهد.

این سومین مقاله ای است که این تیم تحقیقاتی بین المللی منتشر نموده است. لوئیس اعتبار این کار را به کنستانتین استولتوف همکار ارشد تحقیقاتی می دهد. او در عین حال خاطرنشان نموده است که زمانی که یک هدف درمانی نو شناسایی می گردد، فراوری و آزمایش یک دارو در ارتباط با این هدف درمانی ممکن است 10 تا 15 سال طول بکشد.

227321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 بهمن 1401 بروزرسانی: 1 بهمن 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1531

به "کشف روشی برای جلوگیری از مرگ بر اثر سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف روشی برای جلوگیری از مرگ بر اثر سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید