کشف مجسمه تازه ابوالهول از طریق باستان شناسان مصری

به گزارش اوج باور، باستان شناسان در جنوب شهر اسوان در کشور مصر پیروز به کشف یک مجسمه با سر انسان و بدن شیر شدند.

کشف مجسمه تازه ابوالهول از طریق باستان شناسان مصری

به گفته وزیر آثار تاریخی مصر مجسمه ابوالهول در معبد باستانی کوم امبو و در جریان یک پروژه برای محافظت از این محوطه باستانی در برابر آب های زیرزمینی کشف شد و جنس آناز ماسه سنگ است.

مصطفی وزیری دبیر کل شورای عالی آثار تاریخی مصر اعلام کرده که احتمالا این مجسمه باستانی متعلق به دوره دودمان بطلمیوسی است که از سال 305 تا 30 پیش از میلاد نزدیک به 300 سال بر مصر باستان حکمرانی می کردند و در این صورت قدمت این مجسمه به بیش از 2000 سال می رسد.

ابوالهول، غول افسانه های مصر باستان و اسطوره اودیپ که از دید مصریان باستان، مظهر آفتاب محسوب می شد و ترکیبی از انسان و حیوان با پیکری از شیر، مزین به بال های عقاب و دارای سری شبیه سر زنان است. مجسمه اصلی و بزرگ ابوالهول بزرگ ترین مجسمه تک سنگی جهان با 73.5 متر طول، 19.3 متر عرض و 20.22 متر ارتفاع و در کنار اهرام ثلاثه و در ساحل غربی رود نیل واقع است که گمان می رود از طریق مصریان باستان به عنوان قدیمی ترین مجسمه تاریخی جهان در سال های 2558 تا 2532 قبل از میلاد مسیح (ع) بنا شده است.

مقامات مصری از کشف یک گور باستانی 4400 ساله در نزدیکی قاهره در ماه فوریه امسال خبر داده بودند که شامل نقاشی های دیواری نادر بوده و گفته می شود متعلق به یک کاهن رده بالای مصری به نام هتپت بوده است.

پس از ناآرامی های سیاسی سال 2011 صنعت گردشگری به شدت تضعیف شده بود، اما مقامات مصری ابزار امیدواری کردند که این اکتشافات باستانی مجذوب کننده بتواند موجب رونق بیشتر صنعت گردشگری در این کشور شود

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1356

به "کشف مجسمه تازه ابوالهول از طریق باستان شناسان مصری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف مجسمه تازه ابوالهول از طریق باستان شناسان مصری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید