کشف 50 فقره کلاهبرداری در پایتخت

به گزارش اوج باور، معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری تهران از دستگیری دو کلاهبردار که با افتتاح دفتر بیمه ای از شهروندان کلاهبرداری نموده بودند، اطلاع داد و گفت: متهمان به 50 فقره کلاهبرداری اعتراف کردند.

کشف 50 فقره کلاهبرداری در پایتخت

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا ناصری نژاد گفت: تعدادی از شهروندان به قرارگاه جلب محکومان متواری پلیس پیشگیری تهران مراجعه و اظهار کردند با تبلیغی که یکی از دفاتر بیمه ای در مورد درست کردن شرایط بیمه ای نموده بود، برای دریافت حکم بازنشستگی و جاری شدن مستمری بازنشستگی مان به دفتر بیمه که تابلو بیمه نیز در سردر دفتر نصب بود، مراجعه کردیم و هر یک مبلغ 30 میلیون تومان وجه به حسابی که اعلام نموده بودند، واریز کردیم ولی با گذشت مدتی متوجه شدیم که دفتر بیمه جمع آوری شده است و هر دو متصدی بیمه به تماس های مکرر ما جوابگو نیستند.

وی اضافه نمود: محتویات پرونده نشان از این داشت دو متهم با همکاری یکدیگر با افتتاح دفتر بیمه اجاره ای بدون مجوز در مدت کوتاهی اعتماد تعدادی از افراد محل را جلب نموده و با وعده درست کردن سابقه بیمه ای مبالغ 30 میلیون تومان از متقاضیان اخذ و پس از مدتی کوتاهی محل را تخلیه نموده و در محل نامعلومی پنهان شده اند.

معاون هماهنگ نماینده پلیس پیشگیری با اشاره به اینکه متهمان با مدارک جعلی دفتر بیمه را اجاره نموده بودند، توضیح داد: با دریافت دستور قضائی مبنی بر شناسایی مخفیگاه هر دو متهم و بازداشت آنان، تیمی از ماموران این قرارگاه آنالیز موضوع را بر عهده گرفتند و در تحقیقات پلیسی به دست آوردند یکی از متصدیان بیمه از مجرمان حرفه ای و سابقه دار بوده و پیش تر به جرم موبایل قاپی روانه زندان شده و مدتی است که از زندان آزاد شده است.

وی ادامه داد: مخفیگاه متهمان در حوالی شهرک غرب شناسایی و ماموران قرارگاه جلب محکومان متواری پیروز شدند هر دو متهم را در مخفیگاهشان در یک عملیات پلیسی دستگیر نمایند.

ناصری نژاد با اشاره به اینکه متهمان به 50 فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف کردند به شهروندان هشدار داد: قبل از واریز وجوه درخواستی به هر شخص حقیقی و یا حقوقی، در ابتدا اصالت شخصیت توسط سازمان یا شرکت مرکزی را آنالیز و پس از اطمینان از اصالت پروانه کسب معتبر اقدام به عقد قرارداد و یا واریز وجه کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 575

به "کشف 50 فقره کلاهبرداری در پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 50 فقره کلاهبرداری در پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید