یک مربی مجازی برای علاقه مندان به شنا

به گزارش اوج باور، چندی پیش اخباری مبنی بر طراحی سیستم رادیویی Sonr به گوش رسید که یک تحول عظیم برای شناگران و مربیان شنا محسوب می گردد. این سیستم به مربیان اجازه می دهد که ازطریق یک اسپیکر ضدآب، با شناگر صحبت نموده و موارد لازم را به وی گوشزد نمایند.

یک مربی مجازی برای علاقه مندان به شنا

اما اگر مربی در دسترس نباشد شناگر باید چه کند؟ برای پاسخ به این احتیاج هم هدفون ایریاد ضدآب Athlos Live به وسیله فعالان حوزه فناوری طراحی شده است. هریک از این هدفون ها با یک مدل الکترونیکی کوچک کار می نمایند و ازطریق بلوتوث به یک اپلیکیشن اندرویدی یا IOS شناگر متصل می شوند.

ورزشکار با یاری این اپلیکیشن می تواند به یک برنامه و طرح تمرینی مناسب دسترسی پیدا کند چراکه این برنامه در هدفون های ایرباد آپلود می گردد. البته این موضوع فقط مختص برنامه های ورزشی نیست و شناگر می تواند تا 5هزار آهنگ هم بر این سیستم ذخیره نموده و هنگام شنا به آن گوش کند.

وقتی شناگر کار خود را زیر آب آغازمی نماید یک واحد مقدار گیری داخلی(IMU) معین می نماید که شناگر چند بار طول استخر را شنا نموده است. این سیستم، زمان سپری شده و اندازه تأخیرها را هم مقدار گیری می نماید.

بعلاوه یک صدای مصنوعی، بازخوردها را بلافاصله به اطلاع شناگر می رساند تا بداند چند دور شنا نموده و باید برای رسیدن به هدفی که از قبل معین نموده، سرعت را افزایش دهد یا نه و آیا تکنیک خود را باید تغییر دهد یا احتیاجی نیست. وقتی هم که صدای این مربی مجازی وجود ندارد شناگر می تواند به موسیقی های دلخواهش هنگام شنا گوش کند و البته هیچ احتیاجی نیست که این سیستم به گوشی هوشمند کاربر متصل باشد.

وقتی هم یک جلسه آموزشی شناگر به سرانجام می رسد، ورزشکار می تواند ازطریق داشبورد اپلیکیشن کل عملکرد ورزشی خود را ببیند و به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرد.

لازم به ذکر است از این مربی مجازی می توان برای ورزش های زمینی ازجمله دوومیدانی و بسکتبال هم بهره گرفت. درحال حاضر این سیستم با بهای 125دلار پیش فروش می گردد ولی بعد از فراوری انبوه، قیمت آن به 199دلار خواهد رسید. البته پیش از این هم نمونه هایی مشابه راهی بازار شده است که از آنها می توان به Swimbot وTriton 2اشاره کرد که نمونه اولی، دیگر در بازار موجود نیست اما نمونه دوم بسیار مورد استقبال قرار گرفته و می تواند رقیبی برای این سیستم تازه باشد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مهر 1400 بروزرسانی: 2 مهر 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1139

به "یک مربی مجازی برای علاقه مندان به شنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مربی مجازی برای علاقه مندان به شنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید