12 مدل جایگاه چوبی، فلزی و فایبرگلاس مناسب منازل و ادارجات

به گزارش اوج باور، مدل جایگاه چوبی و فلزی نمادین یکی از بهترین انتخاب ها برای دکوراسیون منزل یا محیط های تجاری هستند. این جایگاه ها با دیزاینی متعلق به بیش از نیم قرن پیش، چنان کامل بودند که هنوز هم بعداز گذشت این همه زمان، با تغییرات بسیار اندکی طراحی و فراوری می شوند و در بسیاری از خانه ها و مکان های تجاری مهم و معتبر مورد استفاده قرار می گیرند. در دهه 50 میلادی طراحان جایگاه در سرتاسر جهان با ایده های خلاقانه خود، توجه سرمایه گذارن را بخود جلب کردند و از آنجایی که پیشرفت های چشمگیری در کارخانه های فراوریی رخ داد، جایگاه های جدید به وفور در بازار پخش شدند. ایده و هدف اصلی طراحان در آن موقع تاکید بروی کارایی جایگاه ها بود اما به هیچ عنوان زیبایی طرح کلی نیز فراموش نشد. در این پست با 12 مدل جایگاه کلاسیک آشنا خواهید شد که دقیقا از طرح های دهه 50 سرچشمه گرفته اند.

12 مدل جایگاه چوبی، فلزی و فایبرگلاس مناسب منازل و ادارجات

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

مدلی که در شکل زیر مشاهده می کنید جایگاه مخروطی نام دارد. همانطور که معین است نام این جایگاه را از روی شکل هندسی آن برگرفته اند حتی امروزه نیز این جایگاه که متعلق به بیش از نیم قرن پیش است، شکلی آینده نگرانه و فضایی دارد. جایگاه مخروطی اولین بار در سال 1958 توسط شخصی بنام ورنر پانتون طراحی و به سرعت به جایگاه محبوب خانه های مدرن آن موقع تبدیل شد. این جایگاه در فیلم های هالیوودی متلعق به دهه 60 مانند ادیسه فضایی اثر استنلی کوبریک، حضور چشم گیری داشته است.

مدل دوم به نام جایگاه تخم مرغی نیز شناخته می گردد. این جایگاه بلا استثنا در تمامی دکوراسیون های صنعتی حضور دارد و یکی از شاخصه های اصلی خانه هایی به این سبک است. جایگاه تخم مرغی طراحی بسیار خاصی دارد که در جایگاه ها مشابه آن دیده نمی گردد. هنگامی که روی این جایگاه می نشینید، کاملا احساس آرامش و ایمنی می کنید چرا که از اطراف توسط این جایگاه احاطه شده اید. خوشبختانه این مدل جایگاه در ایران نیز وجود دارد و با قیمت مناسب عرضه می گردد. قرار دادن این جایگاه کنار چیدمان مدرن یا صنعتی منزلتان، جلوه ای بسیار زیبا و با معنی به آن می دهد.

جایگاه زیر بنام جایگاه لاله ای شناخته می گردد همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید جایگاه زیر شکلی شبیه به گل لاله دارد و دلیل نام گذاری آن نیز همین است. این جایگاه در سال 1957، یعنی چیزی حدود 70 سال پیش برای اولین بار طراحی و فراوری شد و از ان زمان دقیقا با همین شکل و شمایل فراوری می گردد و جالب تر اینکه هواداران بسیار زیادی در دکوراسیون مکان های مسکونی و تجاری دارد. از نظر طراح اصلی، پایه چهارتایی جایگاه ها همواره مایه بهم ریختگی ها و ظاهر نازیبایی جایگاه ها هستند به همین دلیل پایه های جدیدی برای جایگاه اش طراحی کرد که امروزه از آن بعنوان طرحی انقلابی در طرح های مدرن و کلاسیک یاد می نمایند.

در جهانی طراحی از هر چیزی می گردد ایده گرفت، حتی از یک جایگاه تراکتور! مدلی که در زیر مشاهده می کنید به جایگاه تراکتوری مشهور شده و اولین بار توسط طراحی ایتالیایی در سال 1954 ساخته و فراوری شد. البته شکل جایگاه به طبع همان شکل جایگاه تراکتورهای دهه 50 را تداعی می نماید که امروزه دیگر وجود خارجی ندارند. این جایگاه برای مکان های عمومی و اتاق های انتظار بهترین انتخاب است هم طراحی بسیار ساده و شیکی دارد و هم راحت است. بعلاوه قرار دادن آنها در رنگ های مختلف کنار یکدیگر می تواند ظاهر جالبی در دکوراسیون ایجاد کند.

جایگاه چارلز ایمز بقدری معروف است که بعنوان نماد معماری داخلی آمریکا شناخته می گردد، این جایگاه در سال 1957 توسط برادران ایمز طراحی و فراوری شد تا تمام جهان را متوجه شکل بی نقص و بسیار راحت خود کند. از آن سال تا کنون شرکت ایمز همچنان به فراوری این جایگاه می پردازد که خوشبختانه به ایران نیز راه یافته و در بیشتر خانه های مدرن و لوکس امروزی دیده می گردد. پوشش چرم طبیعی در کنار پوسته چوبی و پایه فلزی ظاهری بسیار شیک و با کیفیت به این جایگاه داده که رقیبی از لحاظ زیبایی کنار خود نمی بیند.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را نیز خوانده اند:

در ادامه هفت مدل مشهور دیگر را مشاهده خواهید فرمود:

منبع: اتاق
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 663

به "12 مدل جایگاه چوبی، فلزی و فایبرگلاس مناسب منازل و ادارجات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 مدل جایگاه چوبی، فلزی و فایبرگلاس مناسب منازل و ادارجات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید