ابلاغ پروتکل طب ایرانی در درمان کرونا؛ به زودی

به گزارش اوج باور، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به عزم جزم وزارت بهداشت برای استفاده از ظرفیت طب سنتی ایرانی، گفت نتیجه جلسات متعددی که تا به امروز برگزار شده است به زودی به عنوان ابلاغ پروتکل طب ایرانی منتشر خواهد شد.

ابلاغ پروتکل طب ایرانی در درمان کرونا؛ به زودی

به گزارش وزارت بهداشت، نفیسه حسینی یکتا با بیان اینکه استفاده از ظرفیت طب های سنتی و مکمل در بیماری کووید 19، در کشورهای مختلف مورد آنالیز قرار گرفته است، گفت: براساس مقالات منتشره، کشورهایی که در دوران همه گیری کرونا از ظرفیت طب های سنتی برای یاری به درمان مبتلایان استفاه نموده اند از شرایط بهتری نسبت به دیگر کشورها برخوردار بوده اند.

وی ادامه داد: از ابتدای همه گیری کووید، ما بحث های متعددی داشتیم که در راستای آن کارآزمایی های بالینی و تحقیقات گوناگونی در خصوص فرضیات برگرفته از منابع طب سنتی ایرانی انجام شد.

حسینی یکتا با بیان اینکه بالغ بر 100 کارآزمایی بالینی اجرا شده و نتایج آن استخراج شده است، توضیح داد: بعضی از آنها در پی این رفتند که مجوزهای خود را به عنوان فرآورده های طبیعی که به درمان کرونا یاری می نمایند، دریافت نمایند؛ درحال حاضر مجوز 17 فرآورده طبیعی دریافت شده است و 9 فرآورده طبیعی در بازار دارویی کشور به فراوری رسیده و وجود دارد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ما بیش از این می توانستیم از ظرفیت طب سنتی در مراکز درمانی سرپایی و بیمارستان ها با کسب مشاوره از متخصصان این حوزه استفاده کنیم که متاسفانه براساس رویکردی که تا به امروز وجود داشته این امر محقق نشده و به تسهیل گری احتیاج است، مطرح کرد: خوشبختانه در ماه های اخیر و با نظر مثبت وزیر بهداشت، عضوی را از جامعه تخصصی طب سنتی ایرانی در کمیته علمی کرونا داریم که قدم رو به جلویی بوده و نشان دهنده این است که عزم وزارت بهداشت برای استفاده از این ظرفیت جزم است و امیدوارم به زودی شاهد نتایج مثبت این امر باشیم.

وی در ادامه از تشکیل زیرکمیته طب سنتی ایرانی ذیل کمیته علمی کرونا اطلاع داد و گفت: نتیجه جلسات متعددی که تا به امروز برگزار شده است به زودی به عنوان ابلاغ پروتکل طب ایرانی منتشر خواهد شد.

حسینی یکتا به اقدامات صورت گرفته در دوران شیوع کرونا اشاره و اظهار داشت: در شهرهای مختلف تعدادی مراکز سرپایی و مشاوره ای وجود دارند که در حال خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند؛ بعلاوه در دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی و مشهد سلامتکده هایی وجود دارند که به بیماران سرپایی خدمات ارائه می نمایند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با بیان اینکه در بعضی بیمارستان ها در شهرهای مختلف متخصصان طب سنتی ایرانی در حال مشاوره به بیماران بستری هستند، اظهار کرد: بعلاوه براساس برنامه ای که در دست اقدام و اجرا داریم، توسعه این مراکز و ارائه خدمات به بیماران بستری و سرپایی در سطح گسترده در شهرها و استان های مختلف در دستور کار واقع شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1252

به "ابلاغ پروتکل طب ایرانی در درمان کرونا؛ به زودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ پروتکل طب ایرانی در درمان کرونا؛ به زودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید