اجتناب از سفر و دیدوبازدیدهای نوروزی در بحبوبه کرونا

به گزارش اوج باور، رئیس انجمن تغذیه ایران با بیان اینکه در روزهایی به سر می بریم که لزوم یکپارچگی و اتحاد برای به حداقل رساندن و ریشه کن کردن ویروس کرونا اهمیت ویژه ای دارد، در مورد مصرف آجیل در ایام عید نوروز، تاکید نمود: اکیدا توصیه می گردد که سال جاری با توجه به شیوع کروناویروس، هرگونه مناسبات و مراسمات معمول و دیرینه نوروزی از جمله دید و بازدید و خرید آجیل شب عید را کنار گذاشته گردد تا به کمک خدا و رعایت نکات بهداشتی نوروزمان را پس از شکست این بیماری در کنار اعضای خانواده و سایر هموطنان جشن بگیریم.

اجتناب از سفر و دیدوبازدیدهای نوروزی در بحبوبه کرونا

لذت بخشترین تجربه سفر را با دور زمین تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

دکتر جلال الدین میرزای رزاز در گفت وگو با خبرنگاران در عین حال اظهار کرد: با این حال اگر اصرار بر خرید آجیل در بعضی از خانواده ها به هر دلیلی وجود دارد، توصیه می گردد، حتی الامکان بدون حضور در مراکز خرید و به صورت اینترنتی از فروشگاه های معتبر که دارای کارت بهداشت هستند، خریداری شده و پس از ورود به منزل طبق پروتکل خرید سایر اقلام، کاور و پوشش آنها بیرون از منزل در سطل زباله انداخته گردد و آجیل قبل از مصرف چند دقیقه با حرارت حداقل 70 درجه تفت داده گردد.

از خرید محصولات روباز و فله ای اجتناب کنید

رئیس دانشکده وانسیتو تحقیقات تغذیه ای وصنایع غذایی کشور همچنین در رابطه با سایر محصولات غذایی باز، اظهار کرد: غیربهداشتی بودن و رعایت نکردن اصول بهداشتی و ایمنی سلامت، استفاده از رنگ های شیمیایی و عرضه نامناسب، بعضی از دلایل آلودگی این خوراکیهاست که اغلب توسط دست فروشان عرضه می گردد و متأسفانه این روزها به دلیل بروز اپیدمی کووید19 بیش از گذشته توصیه می گردد مواد غذایی خیابانی و رو باز را خریداری نکنید، چرا که علاوه بر مسائل ذکر شده ممکن است آلوده به این ویروس باشد و بسیاری از این مواد غذایی قبل مصرف قابل ضدعفونی کردن نیستند.

دکتر رزاز ادامه داد: همچنین از خرید مواد غذایی فله ای مانند رب، خیارشور، لبنیات سنتی و غیره به دلیل تعیین نبودن شرایط فراوری و نحوه آماده سازی و احتمال وجود آلودگی اجتناب گردد.

نکات مهم برای جلوگیری از آلودگی نان

وی با اشاره به نکات مهم برای جلوگیری از آلودگی نان، گفت: با توجه به دمای تنور نانوایی ها و اینکه ویروس کرونا نسبت به حرارت حساس است، امکان آلودگی در نان ضعیف بوده، بنابراین به منظور جلوگیری از آلوده شدن نان پس از خروج از تنور، ضروری است نکات بهداشتی جهت انتقال درست و بهداشتی نان به منزل در نظر گرفته گردد.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور در انتها با اشاره به این نکات، گفت: استفاده از پارچه تمیز جهت قرار دادن نان، استفاده از دستکش تمیز برای جمع کردن نان از سکوی نانوایی و در تماس قرار نگرفتن نان با مواد غذایی یا سطوح آلوده باید مورد توجه قرار گیرد و قبل از مصرف مجددا در منزل گرم گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 231

به "اجتناب از سفر و دیدوبازدیدهای نوروزی در بحبوبه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجتناب از سفر و دیدوبازدیدهای نوروزی در بحبوبه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید