از ازدحام جمعیت تا شهر ارواح؛ قبل و بعد از ویروس کرونا

به گزارش اوج باور، انتشار ویروس کرونا، صنعت گردشگری کشورهای جهان را مختل کرده است؛ به طوری که منظره پرجمعیت و شلوغ جاذبه های دیدنی هم اکنون متروکه و خلوت شده اند.

از ازدحام جمعیت تا شهر ارواح؛ قبل و بعد از ویروس کرونا

تا به امروز برایتان پیش آمده است که تلاش کنید جلوی فواره تروی در رم عکس بگیرید؟ تا همین اواخر، این کار به تلاش مضاعف، صبر و صرف زمان بسیار نیاز داشت و البته اینکه بتوانید جای بعدی را که خالی می شود حدس بزنید. در فواره تروی همیشه برای سلفی گرفتن کشمکش و جنجال به وجود می آمد و برای کنترل جمعیتی که بدرفتار بودند و خلاف قانون عمل می کردند، جریمه و موانعی در نظر گرفته می شد؛ اما امروز بدون دردسر می توانید عکس بگیرید و هیچ انسان دیگری هم در فریم عکاسی شما نخواهد بود. با این حال، از آنجا که ایتالیا به علت انتشار ویروس کرونا در قرنطینه به سر می برد، ممکن است برای این کار جریمه یا حتی دستگیر شوید.

خیابان ها، ایستگاه های قطار، سیستم های حمل و نقل عمومی و رستوران های بسیاری در ایتالیا به طرز وهم آوری خالی شده اند.

فرودگاه های خالی و هواپیماهایی که با تعداد کمتر از ظرفیتشان از پکن به بقیه جهان پرواز می کنند، هم اکنون یک روال عادی به شمار می آیند. درست مانند خود ویروس، این صحنه های غیرعادی در حال توسعه به غرب و جاذبه های گردشگری، موزه ها، کلیساها و چشم اندازهای دیدنی است و اندک گردشگران و عابران پیاده ای که کماکان در این منطقه ها تردد می کنند، معمولا ماسک زده اند.

امروز به سختی می توان از دیدن تصاویر مکان های خالی، خیابان ها و میدان سن پترزبورگ خلوت، عدم ازدحام در بیرون معابد کیوتو، رستوران های متروکه در بیشتر شهرهای چین که برخی به اجبار تعطیل کرده اند، اجتناب کرد.

کانال بزرگ ونیز که زمانی پر از جنب و جوش قایق های گاندولا، صدای آواز و آکاردئون، قایق های براق ریوا و اتوبوس های آبی پر از مسافر بود، حالا آن چنان ساکت و متروکه است که به سختی می توان به یاد آورد همین چند ماه پیش، چه حجمی از جمعیت در اینجا حضور داشته اند.

در برحه کنونی که جهان روال عادی زندگی را متوقف کرده است، این لحظه عجیب هرگز از فکر افرادی که در آن زندگی کرده اند، پاک نخواهد شد. در حالی که برخی از بخش های جهان در حال بازگشت به راستا همیشگی خود هستند؛ اما تصاویری که از این روزها باقی می ماند، رکوردی تاریخی را ثبت خواهد کرد و به یاد شهروندان سرتاسر سیاره زمین می اندازد که ما چقدر آسیب پذیر هستیم و تا چه اندازه مهم است که نه تنها مراقب خود، بلکه مراقب دیگران هم باشیم.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1306

به "از ازدحام جمعیت تا شهر ارواح؛ قبل و بعد از ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از ازدحام جمعیت تا شهر ارواح؛ قبل و بعد از ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید