اظهارات مخالف اشرف غنی و کرزی درباره صلح افغانستان پس از ملاقات با خلیلزاد

به گزارش اوج باور، رئیس جمهور سابق افغانستان می گوید که زلمی خلیلزاد نماینده آمریکا به پیشرفت در گفت وگوهای صلح خوشبین است اما اشرف غنی به نقل از این مقام آمریکایی گفته بود که در مذاکرات قطر پیشرفت قابل ملاحظه ای صورت نگرفته است.

اظهارات مخالف اشرف غنی و کرزی درباره صلح افغانستان پس از ملاقات با خلیلزاد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دفتر رسانه ای حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان پس از ملاقاتش با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با انتشار بیانیه ای نوشت که این دیپلمات آمریکایی نسبت به پیشرفت در گفت وگوهای صلح ابراز خوشبینی نموده است.

این در حالی است که پیش از این ارگ ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای به نقل از خلیلزاد نوشته بود که گفت وگو با طالبان پیشرفت قابل ملاحظه ای صورت نگرفته و دو طرف هنوز به نتیجه نرسیده اند.

کرزی در ملاقات با خلیلزاد همچنین از تلفات غیرنظامیان افغان ابراز نگرانی کرد و خواهان خاتمه دادن به بمباران و خشونت ها شد.

عمر زاخیلوال سفیر و نماینده ویژه سابق افغانستان در پاکستان نیز درباره ملاقاتش با مذاکره کننده ارشد آمریکا در توئیتی نوشت که از خلیلزاد درباره پیشرفت های دلگرم کننده شنیده و این نماینده آمریکا برای پیشرفت های بیشتر نیز خوشبین است.

لازم به ذکر است که خلیلزاد در ملاقات با غنی نیز گفته بود که آمریکا منتظر پاسخ روشن طالبان برای آتش بس و یا کاهش قابل ملاحظه و پایدار خشونت است و تاکید نمود که این پاسخ باید مورد پذیرش آمریکا و مردم افغانستان باشد.

مذاکره کننده ارشد آمریکا در حالی این اظهارات را بیان نموده که رئیس جمهور افغانستان کاهش خشونت ها را بی معنی دانسته و ظاهراً به چیزی کمتر از آتش بس راضی نمی گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 151

به "اظهارات مخالف اشرف غنی و کرزی درباره صلح افغانستان پس از ملاقات با خلیلزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات مخالف اشرف غنی و کرزی درباره صلح افغانستان پس از ملاقات با خلیلزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید