افزایش خریداران ایرانی مسکن در قبرس؛ قیمت خانه و ویلا در قبرس چند؟

به گزارش اوج باور، بعضی از کارشناسان اقتصاد مسکن می گویند خریداران ایرانی در بازار مسکن قبرس شمالی افزایش داشته اند.

افزایش خریداران ایرانی مسکن در قبرس؛ قیمت خانه و ویلا در قبرس چند؟

به گزارش مهر، نمی توان آینده بازار های مالی را در شرایط کنونی پیش بینی کرد. این سخنان بعضی از کارشناسان مالی است در برابر این پرسش که آینده بازار مسکن در ماه های پیش رو چگونه خواهد بود.

به گفته این گروه از کارشناسان اقتصاد مسکن به علت شرایط سیاسی کشور هیچ پیش بینی مالی قاطعی را نمی توانند بیان نمود و در شرایط فعلی به علت ریسک های مختلف سیاسی و دخالت های نابه جای مدیریت در سطح اقتصاد پیش بینی ها با عدم قطعیت زیادی همراه است. به گفته بعضی از کارشناسان این حوزه بسیاری از سرمایه های بازار مسکن به سمت کشور های دیگر رفته از جمله قبرس شمالی که نیمی از خریداران پیش فروش ملک برای سال های 2025 تا 2026 ایرانی هستند.

این افزایش خرید مسکن در قبرس شمالی در حالی است که هنوز هم بازار مسکن کشور های ترکیه و امارات را ایرانی ها داغ می نمایند.

بعضی از فعالان بازار مسکن معتقدند قیمت مسکن تا انتها سال افزایشی کم تر از تورم داشته باشد، اما به علت کاهش فراوری مسکن طی چند سال گذشته به علت کمبود عرضه اثرات قیمتی کاهش فراوری تعیین گردد. البته تمام این موارد در حالی است که اتفاق خاصی در عرصه سیاسی رخ ندهد.

اما چرا بازار مسکن در قبرس شمالی برای ایرانی ها مجذوب کننده شده است؟ یکی از سایت های ایرانی فروش مسکن در این کشور نوشته است که در حال حاضر بازار املاک و مستغلات در قبرس شمالی ارائه دهنده برترین قیمت ها در میان کشور های مدیترانه ای است. قیمت املاک قابل خرید در منطقه ها ساحلی از 40 هزار پوند برای آپارتمان و 100 هزار پوند برای ویلا آغاز می گردد. آپارتمان ها و پنت هاوس های مجلل با برترین شرایط با قیمت حدود 200 هزار پوند انگلیس و ویلا های بسیار شیک تا 250 هزار پوند که در مقایسه با قیمت های املاک مشابه در سایر نقاط دنیا بسیار کمتر است.

در این سایت به رشد سالیانه قیمت ملک در قبرس شمالی اشاره نمود و نوشته است: رشد سالیانه سرمایه گذاری خرید ملک در قبرس شمالی حدود 15 تا 20 درصد بوده و بیشتر در خصوص املاک پیش فروش شده صادق است. یکی از پروژه های معرفی شده در این سایت در مرکز فاماگوستا، است این پروژه دارای 102 آپارتمان است، آپارتمان های استودیو - یک خوابه - دوخوابه و سه خوابه است. آغاز قیمت ها در این پروژه از 48000 پوند انگلیس است و شرایط پرداخت 30 درصد پیش پرداخت و اخد قراداد - مابقی بدون بهره پرداخت طی تا زمان تحویل اعلام شده است.

پروژه مسکونی دیگری در شهر اسکله در منطقه لانگ بیچ نیز قیمت ویلا و آپارتمان از 58000 پوند انگلیس اعلام شده است. شرایط پرداخت نیز براساس این آگهی 30 درصد پیش پرداخت و اخذ قرارداد - مابقی قابلیت پرداخت تا اقساط 5 ساله است.

منبع: فرارو
انتشار: 30 آبان 1401 بروزرسانی: 30 آبان 1401 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1501

به "افزایش خریداران ایرانی مسکن در قبرس؛ قیمت خانه و ویلا در قبرس چند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش خریداران ایرانی مسکن در قبرس؛ قیمت خانه و ویلا در قبرس چند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید