اوپک کارگاه انرژی و فناوری اطلاعات برگزار می نماید

به گزارش اوج باور، اوپک 26 مه سال جاری (پنجم خردادماه) کارگاهی ویژه در زمینه انرژی و فناوری اطلاعات برگزار می نماید.

اوپک کارگاه انرژی و فناوری اطلاعات برگزار می نماید

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه اوپک، دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) 21 سپتامبر (پنجم خردادماه) سومین کارگاه آموزشی انرژی و فناوری اطلاعات را به وسیله ویدیوکنفرانس برگزار می نماید.

هدف از این کارگاه، گفت وگو و تبادل اطلاعات درباره مسائل کلیدی فناوری انرژی و مسائل مرتبط با آن است. رویداد سال جاری برنامه گسترده ای از مسائلی مانند فرآورده های پتروشیمی و فناوری های نوظهور مرتبط با آن، دیجیتالی شدن بخش انرژی و پیشرفت های فناوری بلاکچین و فناوری ارتباطات است.

تعدادی از کارشناسان صنعتی کشورهای عضو اوپک، دیگر کشورهای تولیدکننده و مصرف کننده نفت، سازمان های بین المللی و شرکت های پیشرو جهانی برای شرکت در این کارگاه دعوت می شوند.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک با تأکید بر اهمیت این کارگاه گفت: فناوری اطلاعات نقش مهمی در صنعت انرژی، به ویژه بخش نفت دارد.

وی اضافه کرد: بخش نفت همیشه برای افزایش کارآیی و اثربخشی فعالیت های این صنعت - مانند استخراج، اکتشاف و حمل ونقل - انعطاف پذیر و سازگار با فناوری های نوظهور است، در حقیقت، فناوری به بهبود استانداردهای صنعت نفت یاری نموده و سبب افزایش اعتبار محیط زیستی این صنعت شده است.

دبیرکل اوپک اضافه کرد: نقش پیشرو فناوری در حوزه انرژی، دبیرخانه را بر آن داشته است که برای مطالعه روی این حوزه در حال پیشرفت، از جمله در چشم انداز جهانی نفت (WOO) که به آنالیز چشم اندازهای بلندمدت صنعت می پردازد، سرمایه گذاری کند.

این رویداد که اکنون به بخش سوم خود رسیده است، بخشی از برنامه تحقیقاتی دبیرخانه اوپک است که در آن کارگاه ها و نشست های فنی برگزار می گردد و به عنوان محلی برای گفت وگو و تبادل اطلاعات درباره مهم ترین مسائل صنعت انرژی عمل می نماید.

در دوره پیشین این رویداد در سال 2020، بیش از 200 شرکت کننده به نمایندگی از کشورهای عضو اوپک، کشورهای صنعتی، نهادهای دولتی و تحقیقاتی شرکت کردند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 956

به "اوپک کارگاه انرژی و فناوری اطلاعات برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوپک کارگاه انرژی و فناوری اطلاعات برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید