تصاویر ، مشهورترین نشانی دنیا در خیابان بیکر ، تعطیلی خانه شرلوک هلمز در روزگار کرونا

به گزارش اوج باور، موزه شرلوک هلمز در لندن بهشتی است تماشایی برای دوستداران ماجراهای کارآگاهی سر آرتور کانن دویل و طرفداران یکی از جذاب ترین شخصیت های ادبی دنیا. نویسنده مجموعه شرلوک هلمز از خیابان بیکر، خانه 221B به عنوان نشانی خانه این کارآگاه در کتاب هایش نام برده و گویا مشهورترین نشانی دنیا است.

تصاویر ، مشهورترین نشانی دنیا در خیابان بیکر ، تعطیلی خانه شرلوک هلمز در روزگار کرونا

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، مخاطبان داستان های کارآگاهی هلمز، آن قدر این داستان ها را باور نموده بودند، که تا مدت ها برای آدرس خیابان بیکر، خانه 221B نامه می نوشتند و معماهایشان را با کارآگاه باهوش و دقیق ساکن این خانه در میان می گذاشتند. هر چند که این کارآگاه تنها ساکن دنیای کلمات بود و شخصیتی مخلوق ذهن خیال پرداز سِر آرتور کانن دویل. حدود 100 سال طول کشید تا خانه هلمز در دنیای واقعی هم جایی پیدا کند و از یک آدرس در چهار رمان و حدود 50 داستان کوتاه ماجراهای هلمز، به جایی برای نمایش یادگاری های مربوط به این شخصیت داستانی بدل گردد.

موزه شرلوک هلمز، موزه ای خصوصی در انگلستان و اولین موزه ای است که برای این شخصیت داستانی ساخته شده است. این موزه در سال 1990 تاسیس شده و در خیابان بیکر در ونست مینستر لندن واقع شده است. هر چند که خانه-موزه شرلوک هلمز به دلیل شیوع کرونا در دنیا، تعطیل است و هنوز بازگشایی نشده است. وبسایت موزه هم در حال به روزرسانی امکان بازدید آنلاین است و از هوادارن شرلوک هلمز خواسته است فعلا به تماشای ویدیویی از موزه بسنده نمایند تا امکان گشت و گذار آنلاین در خانه شرلوک فراهم گردد، چون ظاهرا بازدید حضوری از موزه تا زمان نامعلومی ممکن نخواهد بود.

پلاک این موزه مطابق با آدرس خانه شرلوک هلمز در داستان های کانن دویل پلاک 221B است هر چند که ساختمان موزه بین پلاک های 237 تا 241 خیابان بیکر واقع شده است، نزدیک به شمال خیابان و ریجنت پارک.

ساختمان این موزه که به سبک جورجیا (سبکی الهام گرفته از معماری گوتیک) در سال 1815 ساخته شده، از سال 1860 تا 1936 به عنوان پانسیون مورد استفاده بوده است. بنابراین این خانه قدیمی، سال های 1881 تا 1904 را که داستان های شرلوک هلمز در این بازه روایت می گردد، به چشم دیده است؛ سال هایی را که شرلوک و دکتر واتسن، مستاجر خانم هادسن بودند و در لندن مه گرفته، سرگرم حل معماهای پیچیده جنایی.

خانه-موزه شرلوک هلمز به سبک خانه هلمز در مجموعه شرلوک هلمز کمپانی گرانادا آی. تی.وی چیده شده و پر است از وسایلی مربوط به اقتباس های سینمایی مختلف از داستان های هلمز. شرلوک هلمز شبکه گرانادا، همان مجموعه تلویزیونی با بازی جرمی برت در نقش هلمز است که بارها از تلویزیون ایران پخش شده است.

  • 5 قاب از جرمی برت | محبوب ترین شرلوک هولمز همه دوران
  • حراج دست نوشته های خالق شرلوک هلمز
  • رابطه فامیلی هنرپیشه شرلوک هلمز با نویسنده داستانش
  • کارآگاه افسانه ای در دنیای گوشی همراه و اینترنت
  • بازگشت شرلوک هلمز
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 480

به "تصاویر ، مشهورترین نشانی دنیا در خیابان بیکر ، تعطیلی خانه شرلوک هلمز در روزگار کرونا" امتیاز دهید

1 کاربر به "تصاویر ، مشهورترین نشانی دنیا در خیابان بیکر ، تعطیلی خانه شرلوک هلمز در روزگار کرونا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، مشهورترین نشانی دنیا در خیابان بیکر ، تعطیلی خانه شرلوک هلمز در روزگار کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید