کوشش مجلس برای اجرای قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام، واکنش مثبت بورس

به گزارش اوج باور، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مصوبه مجلس در راستای کاهش خام فروشی و توسعه پتروپالایشگاه ها به وسیله اعطای تنفس خوراک در طرح احکام کلی بودجه را تشریح کرد.

کوشش مجلس برای اجرای قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام، واکنش مثبت بورس

مالک شریعتی نیاسر، در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به مصوبه امروز مجلس در طرح احکام کلی بودجه، بیان نمود: امروز در جریان آنالیز طرح احکام کلی بودجه بنده پیشنهادی را مطرح کردم تا اعطای تنفس خوراک بر اساس آنچه که در قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی در مجلس دهم به تصویب رسیده بود، با جدیت دنبال گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس مصوبه امروز مجلس، دولت موظف شد تا تمهیدات لازم جهت ایجاد زیرساخت های مورد احتیاج برای افزایش فروش نفت خام، گاز و میعانات گازی به پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و پتروپالایشگاه های داخل به وسیله اعطای تنفس خوراک و کاهش تدریجی صادرات با استفاده از ظرفیت بخش های غیردولتی، شرکت های دانش بنیان و ابزار بازار سرمایه و همچنین پیش بینی ردیف مستقل در بودجه سنواتی برای کلیه منابع حاصل از عرضه داخلی نفت خام، گاز و میعانات گازی؛ در لایحه بودجه لحاظ کند.

نماینده مردم تهران در مجلس توضیح داد: از آنجا که تنفس خوراک در طرح گنجانده نشده بود، این نگرانی وجود داشت که مجوزهایی که برای پترو پالایشگاه ها صادر شده است، دچار خدشه گردد. با رای مجلس کاهش خام فروشی و توسعه پتروپالایشگاه ها به وسیله اعطای تنفس خوراک دنبال خواهد شد.

وی در ادامه تاکید نمود: این کمکی به توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی در غالب پتروپالایشگاه ها بوده و ذنجیره ارزش محصولات پایین دستی را تکمیل خواهد نمود. به خصوص شرکت های پالایشی و سهام های مرتبط با آن ظاهرا واکنش مثبتی به این مصوبه مجلس در بورس نشان داده و نهاد های آنان در آخر وقت امروز سبز شده است.

وی اضافه کرد: این مصوبه مجلس در جهت توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و اعطای تنفس خوراک بوده و انگیزه بیشتری برای فراوری فرآورده های نفت خام و جلوگیری از خام فروشی ایجاد خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 717

به "کوشش مجلس برای اجرای قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام، واکنش مثبت بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش مجلس برای اجرای قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام، واکنش مثبت بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید