توجه به استاندارد، جلوی حوادث ناشی از عدم کیفیت را می گیرد

به گزارش اوج باور، خبرنگاران/مرکزی استاندار مرکزی گفت: در صورتی که استاندارد در تمام زوایای زندگی مدنظر باشد، از بسیاری حوادث ناشی از عدم کیفیت جلوگیری خواهد شد.

توجه به استاندارد، جلوی حوادث ناشی از عدم کیفیت را می گیرد

سید علی آقازاده سه شنبه 6 آبان در آئین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در استان مرکزی اظهار کرد: صحبت از استاندارد تنها به معنی استاندارد تولیدات صنعتی نیست بلکه این استاندارد باید در رفتار، گفتار و مصرف و تولید نیز مدنظر باشد، در صورتی که استاندارد در تمام زوایای زندگی مدنظر باشد، از بسیاری حوادث ناشی از عدم کیفیت جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: با توجه به تحریم های ناجوانمردانه دشمن، امکان واردات بسیاری از کالاهای برتر خارجی به کشور وجود ندارد و این مهم امکان رونق تولید داخل را فراهم می کند که در این شرایط تولیدکنندگان باید با تولید محصولات با کیفیت گام موثری در جهش تولید و رونق اقتصادی بردارند.

استاندار مرکزی شرح داد: با تولید بی کیفیت علاوه بر از بین رفتن سرمایه های بیت المال، اعتماد عمومی نیز کاهش پیدا خواهد کرد، در نتیجه تولیدکنندگان باید تلاش خود را در جهت تولید با کیفیت بکار گیرند.

آقازاده ادامه داد: رعایت استاندارد در تمامی زمینه ها نیازمند فرهنگ سازی است و باید در کنار نظارت و کنترل، آموزش لازم نیز ارائه شود که در این خصوص کارفرماها می توانند نقش مهمی داشته باشند.

وی افزود: علاوه بر نظارت و کنترل فرآیند تولید از سوی اداره کل استاندارد، باید برنامه های آموزشی در تمام فرآیند تولید نیز جهت تولید مرغوب و استاندارد نهادینه شود.

استاندار مرکزی افزود: بیش از 75 درصد از چارت سازمانی اداره کل استاندارد استان مرکزی خالی از نیروی انسانی است که در این شرایط این اداره کل نمی تواند به تنهایی مسئول کنترل و نظارت بر تولید باشد بلکه می طلبد مردم در این راستا نقش خود را اجرا کنند.

استاندار مرکزی افزود: اگر بخواهیم از این شرایط عبور کنیم باید آموزش و نظارت از سوی تولیدکنندگان بیشتر تبلیغ و تاکید شود، توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد سبب افزایش اطلاعات و آگاهی مردم و حرکت به سمت خرید کالاهای با استاندارد بیشتر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 615

به "توجه به استاندارد، جلوی حوادث ناشی از عدم کیفیت را می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به استاندارد، جلوی حوادث ناشی از عدم کیفیت را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید