جزئیات سرقت بنزین از پالایشگاه تهران توسط دو برادر

به گزارش اوج باور، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، ضمن تشریح جزئیات سرقت بنزین از پالایشگاه تهران، گفت: دو برادر از شهریور 99 با خرید یک قطعه زمین تصمیم به سرقت از لوله اصلی بنزین داشتند.

جزئیات سرقت بنزین از پالایشگاه تهران توسط دو برادر

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش مهر، سرهنگ جلیل موقوفه ای، گفت: دیشب حوالی ساعت 9:30 شب نگهبان یک قطعه زمین چهاردیواری در محدوده کهریزک با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس می گیرد مبنی بر این موضوع که دو نفر در جهت یک چاه رفته اند و دیگر بیرون نیامده اند. پلیس به محل مراجعه می نماید و بعد از آنالیز متوجه می گردد که حتماً باید آتش نشانی و نیرو های امدادی به محل بیایند. چرا که این انفاق احتیاج به تجهیزات ایمنی دارد.

وی اضافه نمود: آتش نشانی بعد از آنالیز اعلام می نماید، انتهای این چاه به خط لوله بنزین در پالایشگاه نائین می خورد. این لوله بنزین به شهرری وصل بوده که برای توزیع بنزین از آن استفاده می شده است. با توجه به این موضوع که در انتهای جهت چاه را بنزین زیادی مسدود نموده بوده است امکان دسترسی به این افراد میسر نبوده چرا که گاز بنزین نیز در چاه جمع شده بوده است. اما نکته ای که تعیین بوده این است دو نفر داخل چاه جان خود را از دست داده بودند.

سرهنگ موقوفه ای تاکید نمود: کوشش از شب دوشنبه 23 فروردین تا غروب روز سه شنبه حوالی ساعت 6:30 ادامه داشته تا هماهنگی برای قطع خط لوله بنزین انجام گردد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: بالاخره آتش نشانی و امداد و نجات پیروز می شوند اجساد این افراد را از چاه خارج نمایند. این افراد 17 متر به طور عمودی و 50 متر به صورت افقی چاه را کنده بودند تا به این خط لوله بنزین دست پیدا نمایند.

وی ادامه داد: در واقع این دو نفر 98 درصد از اقدام شان را عملی نموده بودند، اما به محض اینکه لوله را باز می نمایند تا استخراج را انجام بدهند به دلیل فشار بنزین داخل لوله نمی توانند کار سرقت را به اتمام برسانند. طی آنالیز های دقیق تر تعیین شد این اتفاق از قبل برنامه ریزی شده بوده است و زمین متعلق به دو برادر بوده که یکی 25 ساله و دیگری 35 ساله بوده است.

سرهنگ موقوفه ای گفت: آن ها زمین را که حدود دو هکتار و چهاردیواری است حدود یک سال قبل به همین منظور سرقت خریداری می نمایند. آن ها بعد از چهاردیواری کردن زمین تعداد زیادی بشکه به داخل آنجا می برند و از شهریور 99 کار حفاری را شروع می نمایند آن ها یک همدست نیز داشتند که با یاری او حفاری را انجام می دهند. همچنین تجهیزات حفاری را با یاری دو دستگاه خودرو به داخل زمین منتقل نموده اند.

وی بیان نمود: آن ها حدود هفت ماه است کار حفاری را انجام می دادند تا به لوله بنزین برسند. طی تحقیقات پلیس تعیین شده است این افراد یک همدست هم داشته اند و او نیز دستگیر شده است. از همه مهم تر نگهبانی که داخل اتاقک زمین بوده و از همه موضوعات باخبر نیز بوده دستگیر شده است.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در انتها گفت: در حال حاضر دو نفر (نگهبان و همدست حفاری) در بازداشت هستند. تجهیزات حفاری و دو خودرو ضبط شده و دو نفر دزد نیز فوت شده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 923

به "جزئیات سرقت بنزین از پالایشگاه تهران توسط دو برادر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات سرقت بنزین از پالایشگاه تهران توسط دو برادر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید