خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت: توقف کامل شیوع کرونا فقط با واکسن ممکن است

به گزارش اوج باور، تهران- خبرنگاران- مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت که با توجه به پیوستگی موجود میان کشورها، توقف کامل انتشار ویروس کووید19 در نهایت نیازمند فراوری واکسن است.

خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت: توقف کامل شیوع کرونا فقط با واکسن ممکن است

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان دنیای بهداشت در کنفرانس خبری دوشنبه شب خود از انتشار پیشنهادهای راهبردی جدید این سازمان برای کشورهای دنیا که به منظور یاری به سیاست گذاری برای مقابله با شیوع کرونا تدوین شده، اطلاع داد.

آدهانوم گفت که این مجموعه با توجه به آخرین اطلاعات و آنچه سازمان دنیای بهداشت درباره کرونا آموخته، تدوین شده است و روز سه شنبه منتشر خواهد شد.

به گفته مدیر کل سازمان دنیای بهداشت، توصیه های راهبردی از جمله شامل 6 مورد است که کشورها پیش از بازگشایی فعالیت های تعطیل شده به خاطر کرونا، باید از آن ها اطمینان حاصل نمایند که به این توضیح است:

1- زنجیره انتقال مهار شده باشد؛

2- ظرفیت لازم در نظام سلامت برای شناسایی، آزمایش، قرنطینه و درمان همه موارد ابتلا و ردیابی تماس های آن ها وجود داشته باشد؛

3- خطر شیوع در اماکن خاص مثل تاسیسات بهداشتی و خانه های سالمندان به حداقل رسیده باشد؛

4- اقدامات پیشگیرانه در محل کار، مدارس و اماکن مشابه اتخاذ شده باشد؛

5- خطرات واردات قابل مدیریت باشد؛

6- آموزش و توانایی لازم برای انطباق افراد با شرایط جدید فراهم باشد.

وی همچنین تاکید نمود که کشورها باید به دلیل پر شدن ظرفیت نظام سلامت و تاثیرات اقتصادی-اجتماعی، توازنی میان اقداماتی که برای کنترل مرگ ومیر ناشی از کرونا انجام می دهند با اقدامات مربوط به دیگر بیماری ها ایجاد نمایند.

مدیر کل سازمان دنیای بهداشت اضافه کرد با توجه به اینکه تنگاتنگی ارتباطات دنیای به معنای بازگشت کووید19 است، در نهایت فراوری و توزیع یک واکسن ایمن و موثر برای قطع کامل زنجیره انتقال این ویروس ضروری است.

شیوع ویروس کرونا برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اظهار داشت.

از آن موقع این ویروس به اکثریت قریب به اتفاق کشورهای دنیا نفوذ نموده و تا به امروز بیش از یک میلیون و 900 هزار نفر را مبتلا نموده و جان 118 هزار و 500 نفر را در سراسر دنیا گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 300

به "خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت: توقف کامل شیوع کرونا فقط با واکسن ممکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت: توقف کامل شیوع کرونا فقط با واکسن ممکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید