خبرنگاران لغو مالیات، خواسته میلیون ها کارگر مهاجر از دولت روسیه

به گزارش اوج باور، تهران - خبرنگاران - بیش از دو میلیون کارگر مهاجر که در دوره قرنطینه در روسیه شغل خود را از دست داده اند و در شرایط مالی دشواری قرار دارند، خواهان معافیت موقت از مالیات، مجوزهای کاری و حق الزحمه ثبت فعالیتهای فنی و صنعتی هستند.

خبرنگاران لغو مالیات، خواسته میلیون ها کارگر مهاجر از دولت روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بر اساس گزارش منابع خبری محلی؛ هزینه اقتصادیات فعالیتهای فنی و خدماتی ماهانه یا مجوز کار برای مهاجران از شهر به شهر و هرمنطقه روسیه متفاوت است و از 3 هزار تا 10 هزار روبل (41 تا 135 دلار) متغیر است.

از زمان اعلام قرنطینه، صدها شرکت در روسیه تعطیل شده اند. تنها در مسکو، بیش از 200 هزار مهاجر از اواسط ماه مارس (اواخر اسفند پارسال) شغل خود را از دست داده اند. زندگی آن ها در روسیه سخت است و آن ها منابع لازم برای درآمدزایی ندارند و توانایی پرداخت هزینه برای ثبت فعالیت های فنی یا خدماتی خود را ندارند. در انتها دوره قرنطینه، آن ها در خطر تبعید از مسکو هستند.

قدراتشو شکوف، مهاجر تاجیک، در دوره قرنطینه شغل خود را از دست داد. چند روز پیش، حق ثبت اختراع یا پروانه کار وی منقضی شد. هیچ پولی برای تمدید این سند ندارد. مهاجرانی که می خواهند به طور رسمی در مسکو زندگی و کار نمایند، باید ماهانه پنح هزار و 350 روبل ثبت اختراع بپردازند.

شکوف پدر دو فرزند است. همسرش در انتظار فرزند سوم است. او حتی نمی تواند تصور کند که اکنون او چگونه خانواده خود را اداره می نماید: هر چه پول داشتیم، در دوره بیکاری ناشی از کرونا برای اجاره و غذا خرج کردیم؛ ما در شرایط بسیار بدی هستیم. ما اینجا گیر نموده ایم.

کریمجوون یوروف، یک فعال حقوق مهاجرین، گفت که مهاجران مرتباً در خصوص تاخیر در پرداخت حق ثبت اختراع یا مجوزهای کاری به او مراجعه می نمایند.

یوروف گفت، همه آن ها قبلاً بدون هیچ تأخیری بدهی های خود را پرداخت نموده بودند، اما اوضاع ویروس کرونا آن ها را با مشکل جدی روبرو نموده است و دولت روسیه نباید نسبت به گرفتاری مهاجران بی تفاوت باشد.

وی گفت: اگر قرنطینه ادامه یابد، فکر می کنم آن ها باید چنین اقدامی را انجام دهند. اما تا آنجا که می دانیم، آن ها بیشتر نگران شهروندان خود بوده و مهاجران را فراموش نموده اند.

بسیاری از کشورهای خارجی با ارائه امتیازاتی، اقامت مهاجران را در قلمرو خود راحت تر نموده اند. با این حال، روسیه در حال حاضر چنین مزایایی را برای مهاجران ارائه نمی دهد و آن ها ملزم به پرداخت کلیه اسناد و مدارک مورد احتیاج برای اقامت در روسیه هستند.

مقامات کشورهای پساشوروی از جملخ ازبکستان ، تاجیکستان و قرقیزستان برای حل این مسئله به دولت روسیه متوسل شده اند. سفرای این سه کشور نامه ای را به مقامات روسیه ارسال کردند و از آن ها خواستند تا تأخیر در پرداخت حق ثبت اختراع یا مجوزهای کار برای مهاجران تاجیکستان را بدهند.

به گزارش رسانه های تاجیکستان امام الدین ستوری، سفیر این کشور در روسیه گفت: ما امیدواریم که دولت روسیه این مسئله را به نفع کارگران مهاجر ما حل نماید.

فعالان حقوق بشر و نهادهای مختلف تا با ارسال نامه و تومار در شبکه های اجتماعی از مقامات خواسته اند، حق ثبت اختراع را در دوره قرنطینه لغو نمایند. اما هیچ پاسخی دریافت نشده است و هیچ اقدامی برای رسیدگی به این موضوع برداشته نشده است.

به گزارش شبکه خبری آسیا پلاس، والنتینا چوپیک، یک فعال حقوق مهاجرین، گفت: نه تنها دولت روسیه به جمع آوری امضاها در شبکه های اجتماعی و درخواست های ساکنین پاسخ نداده است بلکه آن ها همچنین به درخواست های نمایندگان دیپلماتیک، که باید طی 48 ساعت به آن ها پاسخ داده گردد جوابی ندادند ظاهراً دولت روسیه آمادگی پذیرش این مسئولیت را ندارد.

با این حال، فعالان حقوق بشر امیدوار هستند که پایان مقامات روسیه برای یاری به کارگران مهاجر اقدامی انجام دهند و سرنوشت آن ها نادیده گرفته نگردد.

بر اساس اعلام سازمان های اقتصادی بین المللی، درآمد یک چهارم خانوارهای آسیای میانه از محل پول های ارسالی کارگران مهاجر تامین می گردد.

در سال 2019، مهاجران کاری در روسیه حدود دو میلیارد و 600 میلیون دلار به تاجیکستان ارسال کردند که معادل 33 درصد فراوری ناخالص داخلی تاجیکستان است.

از این پس انتظار می رود که شرایط ایجاد شده توسط ویروس کرونا به سختی درآمد مهاجران در روسیه را تحت تأثیر قرار دهد و عواقب آن را خانواده های کشورهای پساشوروی نیز احساس می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 352

به "خبرنگاران لغو مالیات، خواسته میلیون ها کارگر مهاجر از دولت روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لغو مالیات، خواسته میلیون ها کارگر مهاجر از دولت روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید