خبرنگاران نام نویسی 5هزار و 850 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی روستا در اردبیل

به گزارش اوج باور، اردبیل - خبرنگاران - رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: 5هزار و 850 نفر داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی روستا در این استان شده اند.

خبرنگاران نام نویسی 5هزار و 850 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی روستا در اردبیل

بهروز ندایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: میزان ثبت نام نمایندگان در انتخابات شورای روستای استان اردبیل در مقایسه با دوره قبل 185 نفر افزایش یافته است.

وی افزود: 142 نفر از این تعداد زن ، 5هزار و 708 نفر مرد می باشند ضمن اینکه 2نفر از داوطلبان دارای مدرک دکتری، 109 نفر فوق لیسانس، 456نفر لیسانس ،154 نفر فوق دیپلم،530 نفر دیپلم و بقیه داری مدرک تحصیلی متوسط، هدایت و ابتدایی می باشند.

ندایی با بیان اینکه در استان اردبیل انتخابات شوراها در هزار و 58 روستا برگزار خواهد شد، اعلام کرد: در مجموع پنج هزار و 607 نفر به عنوان عضو اصلی و علی البدل شوراهای شهر وروستا در این استان اردبیل انتخاب خواهند شد.

او با بیان اینکه 24 هزار نفر در فرایند برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در قالب عوامل اجرایی، بازرسی، نظارت و امنیت این استان مشارکت می نمایند، اضافه نمود: آموزش عوامل برگزارنماینده انتخابات در استان و شهرستان ها برابر تقویم انتخاباتی اعلام شده از سوی وزارت کشور اجرا شده و مقدمات لازم فراهم شده است.

ندایی اظهارکرد: زمان تبلیغات شوراهای شهر و شهر از 20 تا 27 خرداد ماه امسال بمدت یک هفته خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از مهیا شدن امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان خبرداد.

وی اضافه نمود: با همکاری اعضای ستاد انتخابات ، فرمانداران و بخشداران نیازمندی های لازم برای برگزاری انتخابات احصا و تامین شده است.

ندایی اعلام کرد: کوشش می کنیم با انجام هماهنگی های لازم و افزایش شعب اخذ رای از ازدحام جمعیت در شعب جلوگیری و پروتکل های بهداشتی به نحو احسن رعایت گردد.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل ادامه داد: تعداد کل واجدین شرایط برای انتخابات در استان اردبیل یک میلیون نفر است که از این تعداد 22 هزار نفر رای اولی محسوب هستند.

استان اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، حوزه انتخابیه خلخال و کوثر، حوزه انتخابیه مشگین شهر، حوزه انتخابیه گرمی، حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز است و در مجموع سه هزار و 252 نفر به عنوان شورای روستا و 165 هم به عنوان شورای شهر در این دوره انتخاب خواهند شد.

استان اردبیل دارای 31 شهر و 12 شهرستان می باشد.

به گزارش خبرنگاران، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین میاندوره ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز آدینه 28 خردادماه سال 1400 برگزار می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 922

به "خبرنگاران نام نویسی 5هزار و 850 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی روستا در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نام نویسی 5هزار و 850 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی روستا در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید