خروج کالاهای متروکه از بنادر شتاب می گیرد

به گزارش اوج باور، تهران (پانا) - در نشست مشترک نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی با معاون سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور که در بندر شهید رجایی برگزار گردید، راهکارهای تسریع در ترخیص کالاهای متروکه مورد آنالیز نهاده شد.

خروج کالاهای متروکه از بنادر شتاب می گیرد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی ران در این نشست با اشاره به فهرست کالاهای متروکه موجود در بندر شهید رجایی، گفت: ماندگاری کالاهای متروکه در بندر نه تنها به سود شرکت های بخش خصوصی نیست بلکه به علت اشغال فضای عملیاتی بر درآمد آنها اثر منفی دارد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، اداره کل گمرک شهید رجایی، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، پلیس امنیت مالی و حمایت همه جانبه دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و سایر اعضای کارگروه، بیان داشت: تدابیر لازم از سوی این اداره کل به منظور تسریع در معین و تکلیف کالاهای متروکه از جمله واگذاری زمین به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با هدف جبران کمبود انبارها اجرا شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خواست تا نسبت به تقویت زیرساخت ها و منابع انسانی مورد احتیاج و متناسب با حجم عملیات بزرگترین بندر تجاری کشور در راستای سرعت بخشیدن به معین تکلیف کالاهای متروکه اقدامات لازم را انجام دهد.

تقویت زیر ساخت ها متناسب با حجم بندر

همچنین در این نشست که روانبخش بهزادیان؛ مدیر کل امور بندری و حسن صادقی نژاد؛ مدیر کل امور مالی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی حضور داشتند بر لزوم تقویت زیر ساخت های متناسب با حجم بندر تاکید و اعلام شد: با مشارکت ارگان های ذیربط در فرآیند معین تکلیف کالاهای متروکه تفاهم نامه همکاری تدوین و در حال نهایی شدن است که با انعقاد آن فرایند خروج کالاها شتاب بیشتری خواهد گرفت.

پیگیری برای برطرف احتیاجها

حسین میرمعینی؛ معاون سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نیز گفت: پیگیری های لازم جهت برطرف احتیاجها، قطعا صورت خواهد گرفت و ما نیز خواهان تقویت روابط و همکاری های دو جانبه و تعاملات سیستمی با سازمان بنادر و دریانوردی هستیم.

وی از برنامه ریزی برای تقویت زیرساخت ها به منظور کاهش ماندگاری کالاهای متروکه در بنادر سخن به میان آورد و اضافه کرد: احتیاجها و مسائل موجود شامل مسائل زیرساختی و کمبود نیروی انسانی متخصص را در جلسه ای با هیات مدیره سازمان مطرح خواهم کرد تا هرچه سریعتر مرتفع گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1024

به "خروج کالاهای متروکه از بنادر شتاب می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج کالاهای متروکه از بنادر شتاب می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید