سازمان ملل: اتحادیه اروپا در مرگ مهاجران در دریای مدیترانه مقصر است

به گزارش اوج باور، سازمان ملل متحد درگزارش امروز چهارشنبه خود تحت عنوان بی اعتنایی مرگبار نوشت: اتحادیه اروپا در مرگ و میر مهاجرانی که کوشش می نمایند با استفاده از قایق از آب های مدیترانه خود را به اروپا برسانند، مقصر است.

سازمان ملل: اتحادیه اروپا در مرگ مهاجران در دریای مدیترانه مقصر است

خبرگزاری رویترز به نقل از گزارش سازمان ملل متحد نوشت: این اتحادیه به دلیل خودداری از پاسخگویی به درخواست های ناشی از اضطرار مهاجران، جلوگیری از کوشش های انسان محبت آمیز نجات مهاجران و فشار برای بازگرداندن آنها به لیبی در مرگ مهاجران در مدیترانه نقش دارد.

سازمان ملل متحد درگزارش 37 صفحه ای خود اضافه نمود: شمار مرگ و میر مهاجران در امسال میلادی در این جهت دریایی تا به امروز به 632 نفر رسیده است.

سازمان ملل این اتفاق را یک تراژدی انسانی در مقیاس گسترده توصیف نموده است.

هزاران مهاجر و پناهجو از جمله از کشورهای آفریقایی هر ساله سفرهای دریایی طولانی و مخاطره آمیزی را به امید ورود به اروپا و زندگی بهتر به وسیله لیبی طی می نمایند. آنها اغلب برای عبور از این جهت خطرناک از قایق های کوچک و بادی استفاده می نمایند.

این گزارش به این نتیجه دست یافته که فقدان محافظت از مهاجران یک ناهنجاری غم انگیز نیست بلکه پیامد سیاست ها و تصمیم گیری های معین و اقدامات مقام های لیبایی، اعضای اتحادیه اروپا، سازمان و نهادها و دیگر نقش آفرینان است.

سازمان ملل در گزارش خود می افزاید: اتحادیه اروپا نه تنها عملیات جستجو و نجات مهاجران در آب های مدیترانه را کاهش داده است بلکه دولت های این اتحادیه هر یک با فرایند دادرسی اداری و کیفری خود مانع از عملیات نجات سازمان های بشرمحبت آمیز شده اند.

مهاجران به دفتر حقوق بشر سازمان ملل گفته اند، همچنین کوشش هایی برای بازگرداندن مهاجران در دریا اجرا شده است که به واسطه آن کشتی های حامل مهاجران از آب های بین المللی با یاری بالگردهای اروپایی به لیبی بازگردادنده می شوند.

این گزارش در بازه زمانی ژانویه 2019 تا دسامبر 2020 و بر اساس مصاحبه با 80 نفر از مهاجران تهیه شده است . به گفته آنها، بعضی باعملیات رهگیری مقام های لیبی روبرو شده اند و جانشان به خطر افتاده است. بعضی از قایق ها مورد شلیک گلوله قرار گرفته اند که باعث واژگونی قایق ها شده یا مهاجران را وادار نموده که به دریا بپرند. اغلب مهاجرانی که به لیبی استرداد می شوند با بهره برداری و استثمار و بدرفتاری روبرو هستند.

میشل باچله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در اظهارنظر درباره این گزارش خواهان اصلاحات فوری درسیاست های جستجو و نجات و اقدامات لیبی، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن با هدف تضمین مطابقت چنین سیاست ها و اقداماتی با قوانین بین المللی شد.

وی گفت: تراژدی واقعی این است که جلوگیری از درد و رنج و مرگ و مرگ و میر مهاجران در جهت کنونی مدیترانه قابل پیشگیری است.

سازمان ملل متحد پیشتر همزمان با تداوم عزیمت مهاجران به اروپا، از کشورهای این قاره خواسته بود در خصوص مسئله رسیدگی به موج مهاجران و پناهجویان سازوکارهای موثرتر و کارآمدتری را مورد استفاده قرار دهد.

روزنامه گاردین پیش از این فاش نموده بود که کشورهای اروپایی در دوران همه گیری کرونا از روش های بی رحمانه ای برای توقف عبور تقریبا 40 هزار پناهجو استفاده نموده اند که به مرگ 2 هزار نفر از آنها منجر شده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 992

به "سازمان ملل: اتحادیه اروپا در مرگ مهاجران در دریای مدیترانه مقصر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: اتحادیه اروپا در مرگ مهاجران در دریای مدیترانه مقصر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید