شباهت واکسن برکت ایران با سینوفارم چین ، واکسن انستیتو پاستور کاملا بی خطر است

به گزارش اوج باور، یک عضو علمی ستاد مقابله با کرونا از موفقیت آمیز بودن آزمایشات بالینی واکسن های ایرانی می گوید.

شباهت واکسن برکت ایران با سینوفارم چین ، واکسن انستیتو پاستور کاملا بی خطر است

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران ، دکتر حمید عمادی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت و گو با خبرنگاران در رابطه با ایمن بودن واکسن های ساخت ایران مطرح کرد: در خوب و موثر بودن واکسن های کرونای ساخت ایران هیچ شکی نیست اما اینکه واکسیناسیون همگانی قریب الوقوع باشد یا خیر چیزی نمی دانم.

عمادی گفت: فرایند آزمایشات واکسن های مختلف ساخت ایران با موفقیت پشت سر گذاشته می گردد آن هم در شرایطی که در تحریم به سر می بریم و شاید تصور گردد نتوان روی این موضوع مدیریت داشت.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا اضافه نمود: خط فراوری واکسن راه اندازی شده است و ما امیدوار هستیم که بتوانیم حجم زیادی از واکسن ها را به صورت موفقیت آمیز فراوری کنیم. من در این زمینه مسئول نیستم اما امیدوارم هر چه سریع تر تاریخ واکسیناسیون همگانی هم معین گردد تا بتوانیم از این شرایط خارج شویم.

وی درباره آخرین شرایط واکسن مشترک ایران و کوبا گفت: سوبرانا (واکسن کوبایی) در حال طی کردن آخرین مراحل آزمایشات بالینی با همکاری انستیتو پاستور ایران است.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در رابطه با ساختار واکسن کووبرکت گفت: واکسن برکت در واقع یک ویروس کشته شده است که در قالب واکسن تزریق می گردد. ساختار این واکسن کاملا مشابه با سینوفارم چین است.

وی اذعان داشت: اما واکسن انستیتو پاستور ایران در واقع پروتئینی است که آنتی ژن روی آن قرار گرفته، در نتیجه این واکسن بسیار بی خطر است. مشابه این واکسن های بی خطر بسیار وجود دارد همانند واکسن هپاتیت.

عمادی در سرانجام گفت: موثر بودن واکسن های ایرانی محرز است و امیدواریم بتوانیم هر چه سریع تر به مرحله واکسیناسیون همگانی برسیم. به این واکسن ها امید زیادی داریم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 973

به "شباهت واکسن برکت ایران با سینوفارم چین ، واکسن انستیتو پاستور کاملا بی خطر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شباهت واکسن برکت ایران با سینوفارم چین ، واکسن انستیتو پاستور کاملا بی خطر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید