شیوع علائم کرونا در بین بچه ها آسیب پذیر

به گزارش اوج باور، نتایج مطالعه جدید نشان می دهد بچه ها دارای سیستم ایمنی ضعیف با وجود بروز علائم کووید 19، با ریسک بالاتر ابتلا به نوع شدید این بیماری روبرو نیستند.

شیوع علائم کرونا در بین بچه ها آسیب پذیر

به گزارش خبرنگاران، در طول یک دوره 16 هفته ای در ابتدای آغاز موج پاندمی کروناویروس، محققان حدود 1500 کودک مبتلا به مسائل سیستم ایمنی را که احتیاج به تزریق سالانه واکسن آنفلوانزا داشتند مورد آنالیز قرار دادند.

بچه ها یا والدین این بچه ها به طور هفتگی پرسشنامه ای را در خصوص اطلاعات مربوط به هرگونه بروز علائم کووید 19، نتایج آزمایش کرونا، و تأثیر پاندمی بر زندگی روزانه آنها تکمیل کردند.

نتایج نشان داد بروز علائم شایع بیماری کووید 19 در بسیاری از بچه ها شایع بود بطوریکه یک سوم شرکت کنندگان حداقل یک علامت را گزارش کردند. 110 نفر از بیماران دارای علائم تحت آزمایش های ویروسی PCR قرار گرفتند اما هیچکدام تست شأن مثبت نبود.

دکتر هانز دی گراف، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ساوتهامپتون انگلستان، در این باره می گوید: ما نمی توانیم در خصوص شیوع کووید 19 در بین بچه ها حاضر در مطالعه مطمئن باشیم و فرض ما این است که بیماری در بچه ها خفیف بوده و احتیاج به بستری شدن در بیمارستان ندارد.

محققان معتقدند برای این گروه از بچه ها دارای مسائل سیستم ایمنی، حفظ دستورالعمل های بهداشتی کافی است و آنها هم به اندازه بچه ها سالم در معرض خطر ابتلاء به کووید 19 هستند.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 955

به "شیوع علائم کرونا در بین بچه ها آسیب پذیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع علائم کرونا در بین بچه ها آسیب پذیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید