طرح فصلی فروش کتاب تشویقی برای مطالعه و خرید، سایت خانه کتاب به روز گردد خبرنگاران

به گزارش اوج باور، یک کتابفروش معتقد است، برگزاری طرح های فصلی فروش کتاب هم برای مردم و هم برای کتابفروشان فرصت خوبی است. اساساً طرح فصلی فروش کتاب، تشویقی برای مطالعه و تهیه کتاب است.

طرح فصلی فروش کتاب تشویقی برای مطالعه و خرید، سایت خانه کتاب به روز گردد خبرنگاران

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، علیرضا توسلی مدیر کتابفروشی خانه کتاب کیان، درباره طرح های توزیع یارانه کتاب به وسیله کتابفروشی ها (طرح های فصلی فروش کتاب) اظهارداشت: اجرای این طرح ها برای صنف کتابفروشان بسیار حائز اهمیت است از این رو که در بیشتر روزهای سال، فروش کتاب چندان زیاد نیست، به واقع باید گفت مردم دوست دارند کتاب را با تخفیف تهیه نمایند.

وی اضافه نمود: این موضوع به ویژه با شکل گیری جشنواره های تخفیف 50 درصدی که از ریشه در حال نابودی کتاب و کتابفروشی است چندان خوب نیست؛ چون مردم به این تخفیف ها عادت می نمایند. اما برگزاری طرح های فصلی فروش کتاب هم برای مردم و هم برای ما کتابفروشان فرصت خوبی است. اساساً طرح فصلی فروش کتاب تشویقی برای مطالعه و تهیه کتاب است.

علیرضا توسلی در انتها سخنان خود درباره طرح زمستانه کتاب گفت: بازه زمانی اجرای طرح زمستانه کتاب سال جاری، بهترین زمان است از این رو که هم برای دانشجویان که ترم جدیدشان شروع شده فرصت مناسبی است تا کتاب های مورد احتیاج خود را با قیمت مناسب تهیه نمایند؛ از سوی دیگر هم برای این که نزدیک تعطیلات نوروز هستیم و به دلیل درگیری جامعه با بیماری کرونا بهترین فرصت است که مردم در خانه بمانند و کتاب بخوانند.

* مدیر کتابفروشی بچه های کتاب: اطلاعات بعضی کتاب ها در سایت خانه کتاب قدیمی است

مسعود منوچهری مدیر کتابفروشی بچه های کتاب در شهر شیراز استان فارس در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره طرح های توزیع یارانه کتاب به وسیله کتابفروشی ها (طرح های فصلی فروش کتاب) ابراز داشت: کلیت طرح در مدل های مختلف اجرایی چه در حوزه اعتبارات و چه مطالعاتی آن کار عالی و فوق العاده ای است و به واقع باب جدیدی برای افرادی که در این حوزه دغدغه مند هستند، باز شده است. در دوره های گذشته طرح زمستانه برگزار نمی شد و اکنون نیز جای خوشحالی است که سال جاری بابی را باز کردند و زمستانه کتاب نیز اجرا می گردد.

وی ضمن بیان این که انجام این کار با این حجم گسترده کاری سخت است، توضیح داد: اصولاً ما نقاط قوت را کمتر می بینیم و نقاط ضعف بیشتر به چشممان می آید و در پی پررنگ نشان دادن ضعف های این کار هستیم، اما باید گفت با وجود بعضی مسائل برگزاری طرح های توزیع یارانه کتاب به وسیله کتابفروشی ها کاری ویژه است. به واقع هم کتابفروشان و هم مخاطبان از این فرایند راضی هستند.

مدیر این کتابفروشی در ادامه تاکید نمود: به ویژه در شرایط کنونی جامعه، کتاب اولین کالایی است که از سبد خانواده ها حذف شد و ارائه این تخفیفات هم کمکی به کتابفروشان است و هم به کسانی که شرایط مالی سختی قرار دارند اما علاقه مند به کتاب نیز هستند.

مسعود منوچهری با اشاره به این که بازپرداخت طرح های فصلی فروش کتاب زودتر از گذشته اتفاق می افتد، افزایش اعتبار کتابفروشان را امری ضروری دانست و مطرح نمود: اطلاعات بعضی از کتاب هایی که در سایت خانه کتاب و ادبیات ایران وجود دارد، قدیمی است و ما برای فروش این آثار به مشتری با مشکل روبرو می شویم.

طرح زمستانه کتاب از نهم اسفند شروع و تا شانزدهم اسفندماه در کتابفروشی های عضو طرح در سراسر کشور ادامه دارد. در زمستانه کتاب 99 سقف مجاز خرید برای هر خریدار 200 هزار تومان است و خریداران می توانند با مراجعه به کتابفروشی های عضو طرح ، کتاب های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب دانشگاهی را با یارانه 25 درصدی بخرند.

از مجموع 925 کتابفروشی عضو طرح زمستانه کتاب سال جاری، 143 کتابفروشی در استان تهران و 781 کتابفروشی از سایر استان ها هستند. همچنین 83 کتابفروشی به تازگی برای مشارکت در این طرح ثبت نام نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 فروردین 1400 بروزرسانی: 10 فروردین 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 862

به "طرح فصلی فروش کتاب تشویقی برای مطالعه و خرید، سایت خانه کتاب به روز گردد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح فصلی فروش کتاب تشویقی برای مطالعه و خرید، سایت خانه کتاب به روز گردد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید