عذرخواهی و استعفای وزیر دانمارک بعد از کشتار راسوها

به گزارش اوج باور، وزیر کشاورزی دانمارک در گفت وگویی تلویزیونی از این اقدام عذرخواهی کرد و از تسلیم استعفایش اطلاع داد.

عذرخواهی و استعفای وزیر دانمارک بعد از کشتار راسوها

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

وزیر کشاورزی دانمارک به دلیل کشتار راسورها بدون رعایت موارد قانونی کناره گیری کرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل دویچه وله، پس از کشف یک ویروس جهش یافته کرونا نزد راسوهای سفید پرورشی در دانمارک، دولت دستور معدوم سازی میلیون ها سمور را صادر کرد. این تصمیم که فاقد مبنای قانونی بود، برای وزیر کشاورزی گران تمام شد. او پوزش خواست و کناره گیری کرد.

وزیر کشاورزی دانمارک در پی جنجال ناشی از کشتار میلیون ها راسو استعفا کرد. علت، اعتراض مجلس به قلع و قمع عمومی راسوها و عدم توجه به جداسازی و حفظ حیوانات سالم بود. سوال احزاب چپ این بود که طبق چه ماده قانونی، خزهای پرورشی غیر آلوده نابود شدند.

موگس ینسن وزیر کشاورزی دانمارک که تنها دستور نخست وزیر را اجرا نموده بود، روز چهارشنبه در گفت وگویی تلویزیونی از این اقدام عذرخواهی کرد و از تسلیم استعفایش اطلاع داد.

طبق دستور خانم مته فریدرکسن، نخست وزیر دانمارک، بین 15 تا 17 میلیون راسو به دلیل شیوع کرونا در 267 مزرعه پرورشی این کشور باید در اسرع وقت از بین می رفتند. تحقیقات موسسه بهداشت دانمارک (SSI) نشان می داد که از بین 1139 مزرعه پرورش سمور سفید، یک چهارم آنها به ویروس آلوده شده اند.

نمونه هایی از ویروس جهش یافته کرونا در مزارع پرورش مینک در اوایل نوامبر مشاهده شدند موسسه نامبرده این ویروس را در رده نگران کننده طبقه بندی کرد و نسبت به عوارض و اثرات احتاقتصادی آن در کارایی واکسن آینده کرونا هشدار داد.

اینک اداره غذا و داروی دانمارک می گوید همه راسوهای 285 مزرعه از بین برده شده اند و آنالیز ها در 25 مرکز مشکوک دیگر ادامه دارد.

وزیر کشاورزی در حالی شغل خود را از دست داده که دولت دانمارک به پرورش دهندگان بیکار شده سمور تضمین داده که با بسته های اقتصادی و حمایتی، مراقب معاش آنها باشد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 666

به "عذرخواهی و استعفای وزیر دانمارک بعد از کشتار راسوها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عذرخواهی و استعفای وزیر دانمارک بعد از کشتار راسوها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید