فعالیت های دانشگاه علم و صنعت در جهت جلوگیری از خروج نخبگان از کشور خبرنگاران

به گزارش اوج باور، معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت گفت: ما در دانشگاه علم و صنعت در جهت جلوگیری از خروج دانشجویان برجسته از کشور و ایجاد فضایی برای رشد آن ها 10 مرکز نوآوری داریم که از شرکت هایی تشکیل شده اند که دانشجویان راه اندازی نموده اند.

فعالیت های دانشگاه علم و صنعت در جهت جلوگیری از خروج نخبگان از کشور خبرنگاران

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

امیرحسین دوایی، معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: امید به آینده مهم ترین رکن در عدم خروج دانشجویان از کشور است، اما بخش زیادی از پاسخ آن مربوط به بیرون از دانشگاه می گردد.

وی ادامه داد: دانشجویان برجسته ای که از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند به دنبال آینده بهتر هستند که بخشی از آن به شغل، جنبه های فرهنگی و مورد احتیاج بودن فعالیت آن ها باز خواهد گشت. ما در دانشگاه علم و صنعت در جهت جلوگیری از خروج دانشجویان برجسته از کشور و ایجاد فضایی برای رشد آن ها 10 مرکز نوآوری داریم که از شرکت هایی هستند که دانشجویان راه اندازی نموده اند. علاوه بر آن مراکز رشد را راه اندازی نموده ایم. تمام این فعالیت ها وجود دارد و بسیار موثر است تا دانشجویان آینده خود را در داخل کشور جستجو نمایند. بر اساس ارزیابی هایی که وزارت علوم انجام داده است بین 70 تا 90 درصد فارغ التحصیلان از دانشکد های مختلف دانشگاه علم و صنعت شاغل هستند.

دوایی توضیح داد: اما مسئله امید به آینده اگر در کلان کشور حل نگردد، دانشجویانی که مانده اند نیز پس از دو یا سه سال باز هم از کشور خروج خواهند کرد و این فعالیت هایی که ما انجام می دهیم تنها این فرایند رفتن را به تاخیر خواهد انداخت؛ بنابراین ما باید کاری انجام دهیم تا نرفتن ها به معنی این باشد که یک امید به زندگی مالی علمی و اجتماعی در داخل کشور به صورت پایدار به وجود بیاید تا افراد اصلا به فکر رفتن از کشور نیفتند.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: یعنی دانشجویان خیلی طبیعی احساس نمایند که ما یک ایرانی هستیم با یک اعتقاداتی به مبانی دینی و اجتماعی خود و قرار است در ایران زندگی کنیم و اگر از کشور خروج می کنیم نیز یک استثنا است؛ به طوری که بازخواهیم گشت مانند همه جای جهان؛ بنابراین باید یاری کنیم این جو در کشور ایجاد گردد که بیش از هر چیز روانشناسانه است و باید بر اساس واقعیات شکل گیرد.

دوایی گفت: اگر غیر از این فعالیتی انجام گردد تنها فرایند رفتن به تاخیر خواهد افتاد؛ به عنوان مثال اگر حتی گفته گردد که ما به تمام فارغ التحصیلان خانه می دهیم نیز مشکل را حل نمی نماید، زیرا شخص پس از دو سال با فروش خانه از کشور خروج می نماید؛ بنابراین باید به دنبال ایجاد روحیات شاد و امیداور به زندگی اجتماعی برویم. این موضوع نیز احتیاجمند این است تا همه دستگاه ها از صدر تا ذیل به همکاری با یک دیگر بپردازند تا این روحیه در کشور ایجاد گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 890

به "فعالیت های دانشگاه علم و صنعت در جهت جلوگیری از خروج نخبگان از کشور خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های دانشگاه علم و صنعت در جهت جلوگیری از خروج نخبگان از کشور خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید