مادورو: آمریکا در پی کشتن من و رهبران ونزوئلا است

به گزارش اوج باور، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا طی سخنرانی در یک مراسم نظامی در این کشور هشدار داد، آمریکا در کوشش برای ترور او و دیگر سران ارشد سیاسی و نظامی ونزوئلا است.

مادورو: آمریکا در پی کشتن من و رهبران ونزوئلا است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به سفرهای رئیس سیا و یک مقام ارشد ارتش آمریکا به کلمبیا و برزیل از طرح واشنگتن برای ترور سران کاراکاس اطلاع داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مادورو روز آدینه در جمع سران نظامی ونزوئلا اعلام نمود، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و نهادهای نظامی این کشور در حال برنامه ریزی برای ترور او هستند.

رئیس جمهور ونزوئلا در این مراسم به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای کشتن او اشاره نمود و گفت: آیا جو بایدن دستورات دونالد ترامپ برای کشاندن ونزوئلا به جنگ داخلی و کشتن ما را تایید کرد؟ بله یا نه؟ سوالم این است.

وی ادامه داد: آنها چه کار کردند؟ منابع (اطلاعاتی) ما در کلمبیا به ما اطمینان دادند که آنها (آمریکایی ها) برای طرحی به منظور حمله به جان من و رهبران سیاسی و نظامی مهم (ونزوئلا) آماده شده اند.

نیکلاس مادورو اضافه کرد: آیا جو بایدن رئیس جمهور (آمریکا) طرح ترور من و رهبران مهم سیاسی و نظامی ونزوئلا را تایید کرد؟ بله یا نه؟

رئیس جمهور ونزوئلا در این سخنرانی اعلام نمود که کرگ فالر رئیس مرکز فرماندهی جنوب ارتش ایالات متحده و ویلیام برنز رئیس سیا به منظور انجام تدارکات لازم برای طرح ترور او و دیگر رهبران ونزوئلا اخیرا به کلمبیا و برزیل سفر کردند.

مادورو سال 2019 هم یک بار از طرح ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا و فشار او به کلمبیا برای ترور او و سرنگونی دولت ونزوئلا اطلاع داده بود. رئیس جمهور ونزوئلا ان زمان گفته بود: شکی نیست که دونالد ترامپ دستور کشتن مرا صادر کرد و به دولت کلمبیا و مافیای کلمبیایی گفته است که مرا بکشند.

هشدار تازه رئیس جمهور ونزوئلا در شرایطی مطرح شده که آمریکا از زمان دولت ترامپ تا به امروز، در اقدامی غیرقانونی خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده را به اسم رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته و ضمن توقیف دارایی های ونزوئلا در آمریکا و اعمال انواع تحریم ها، به انواع تحریم ها، فشارهای سیاسی و تهدید نظامی علیه نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور ادامه داده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1085

به "مادورو: آمریکا در پی کشتن من و رهبران ونزوئلا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو: آمریکا در پی کشتن من و رهبران ونزوئلا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید