هشدار مقامات بانک های مرکزی اروپا و آمریکا نسبت به شرایط مالی

به گزارش اوج باور، دو نفر از مقامات ارشد بانک مرکزی آمریکا هشدار دادند احیای مالی احتمالا بیش از تصورات قبلی طول خواهد کشید.

هشدار مقامات بانک های مرکزی اروپا و آمریکا نسبت به شرایط مالی

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در شرایطی که هنوز شیوع کرونا در دنیا ادامه دارد بسیاری از کشورها تصمیم به بازگشایی اقتصاد خود گرفته اند. اخیرا بعضی از نشانه های بهتر از حد تصور نظیر اشتغال زایی ماه می و مثبت شدن رشد بخش خرده فروشی عده ای را به این نتیجه رسانده است که فرایند بازگشت اقتصاد به سطوح پیش از بحران شروع شده است با این حال دو تن از مدیران ارشد بانک مرکزی آمریکا نسبت به پیغامدهای دست کم دریافت این ویروس هشدار داده اند.

اریک روزنگرین، مدیر دفتر منطقه ای فدرال رزرو در بوستون گفت: با توجه به کاهش نیافتن محسوس سرعت رشد شیوع ویروس، احتمالا مجبور به تعطیلی بیشتر کسب و کارها خواهیم بود. کاهش مصارف خانوارها و سرمایه گذاری ها نیز بیش از آن بوده است که ظرف مدت کوتاهی جبران گردد.

نیل کاشکاری، مدیر دفتر منطقه ای فدرال رزرو در مینیاپولیس نیز گفت: اگر سرعت شیوع ویروس کاسته نگردد شاهد قطع فرایند اشتغال زایی مثبت خواهیم بود. متاسفانه طبق سناریوی من احتمالا در پاییز امسال شاهد بروز موج دوم شیوع کرونا خواهیم بود و در این صورت نرخ بیکاری مجددا بالا خواهد رفت.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا نیز چند روز پیش در گزارشی به کنگره هشدار داده بود که مییلون ها نفر ممکن است کماکان بدون کار باقی بمانند.

از سوی دیگر کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا نیز هشدار داده است اقتصاد اروپا با یک ریزش محسوس روبروست. وی در جریان یک کنفرانس ویدیوئی با سران اتحادیه اروپا گفت: پیش بینی بانک مرکزی اروپا این است که با یک سقوط دراماتیک مالی مواجهیم.

طبق پیش بینی بانک مرکزی اروپا، اقتصاد اتحادیه اروپا در سه ماهه دوم امسال رشد منفی 13 درصدی را به ثبت خواهد رساند. این رقم برای مجموع امسال منفی 8.7 درصد برآورد شده است. به گفته لاگارد، پیغامدهای کرونا بر روی اقتصادهای اروپایی هنوز به طور کامل آشکار نشده و ممکن است نرخ بیکاری در منطقه یورو دورقمی گردد.

انتتهای پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 408

به "هشدار مقامات بانک های مرکزی اروپا و آمریکا نسبت به شرایط مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مقامات بانک های مرکزی اروپا و آمریکا نسبت به شرایط مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید