ورود 50 کامیون تجهیزات لجستیکی آمریکا از کردستان عراق به سوریه

به گزارش اوج باور، مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه اطلاع داد شامگاه گذشته یک کاروان نظامی آمریکا از منطقه کردستان عراق وارد شمال شرق سوریه شده است.

ورود 50 کامیون تجهیزات لجستیکی آمریکا از کردستان عراق به سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تحرکات نظامیان تروریست آمریکایی و ارسال تجهیزات لجستیکی و نظامی توسط آنان به داخل سوریه همچنان ادامه دارد.

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه -نزدیک به معارضان- گزارش داد که شامگاه چهارشنبه (روز گذشته) یک کاروان نظامی آمریکا از منطقه کردستان عراق وارد شمال شرق سوریه شد.

دیدبان اطلاع داد که این کاروان شامل 50 کامیون بوده که ظاهرا حامل مواد لجستیکی بوده و قرار است ائتلاف آمریکا از این تجهیزات برای ساخت پایگاه های تل بیدر و تل براک استفاده کند.

پیش از این نیز در روز سه شنبه هفته جاری، کامیون های متعلق به آمریکا از پایگاه های غیر قانونی خود در جنوب استان حسکه به سمت پایگاه تل بیدر حرکت کردند. این پایگاه اخیرا توسط نظامیان آمریکا گسترش یافته و در نزدیک راستا بین المللی ام-4 و دو راهی الدرباسیه-حسکه واقع شده است.

این در حالی است که در همان روز، بیش از 75 کامیون حامل سلاح سنگین، خودروی زرهی نظامی و مواد لجستیک وارد پایگاه تل بیدر شده بود.

این کامیون های حامل سلاح و مواد لجستیک در حالی وارد سوریه می گردد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مدعی شده بود که میخواهد نظامیان این کشور را از سوریه خارج کند.

ترامپ پس از چند روز از این اظهارات، ادعا کرد که برای حفظ نفت سوریه، نظامیان خود را در خاک سوریه حفظ خواهد نمود. کارشناسان هدف آمریکا را چپاول نفت سوریه عنوان می نمایند. البته مسئولان آمریکایی اذعان کردند که نمی خواهد اجازه دهند درآمد فروش نفت سوریه به دولت قانونی این کشور برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 143

به "ورود 50 کامیون تجهیزات لجستیکی آمریکا از کردستان عراق به سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 50 کامیون تجهیزات لجستیکی آمریکا از کردستان عراق به سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید