مجلس انگلیس توافق تجاری برگزیت را تصویب کرد، امضای توافق توسط سران اروپایی

به گزارش اوج باور، نمایندگان مجلس انگلیس امروز با اکثریت آرا به توافق تجاری برگزیت رأی مثبت دادند و رئیس کمیسیون و رئیس شورای اروپایی هم آن را امضا کردند تا راه برای خروج منظم انگلیس از این اتحادیه هموار گردد.

مجلس انگلیس توافق تجاری برگزیت را تصویب کرد، امضای توافق توسط سران اروپایی

با ما سفر کنید و با تور لحظه آخری اروپا 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس شاو آلمان، بیشتر قریب به اتفاق نمایندگان مجلس انگلیس امروز (چهارشنبه) به اتفاق آرا به توافق تجاری برگزیت رأی مثبت دادند و آن را تصویب کردند.

521 نماینده انگلیس به این توافق رأی مثبت دادند و 73 نفر هم با آن مخالفت کردند؛ به این ترتیب نمایندگان ملت در انگلیس راه برای خروج منظم کشورشان از بازار داخلی اروپا و اتحادیه گمرکی در اول ژانویه را هموار کردند. بعد از رأی گیری در مجلس نمایندگان مجلس اعیان انگلیس هم به این توافق رأی خواهد داد و انتظار رأی بیشتریت به این توافق در این نهاد انگلیسی هم می رود.

بوریس جانسون در بحث ها در مجلس انگلیس اظهار داشت که کشورش یک همسایه صمیمی و بهترین دوست و متحد برای بروکسل باقی می ماند.

وی اضافه کرد: لندن و بروکسل تا زمانی که ارزش ها و علایق مشترکی دارند، دست در دست هم کار می نمایند.

کر استامر، رهبر اپوزیسیون انگلیس از حزب کارگر هم از نمایندگان حزب خود خواسته بود به این توافق رأی مثبت بدهند. وی این توافق را ناچیز دانست و در عین حال متن آن را بهتر از عدم توافق ارزیابی کرد.

بروکسل و لندن کمتر از یک هفته پیش در 24 دسامبر بعد از چندین دور مذاکرات سخت درباره مناسبات تجاری آینده به توافق رسیدند. این توافق مسائل گمرکی و تجاری فراوانی را تنظیم می نماید تا از هرج و مرج در مناسبات تجاری آینده جلوگیری کند.

اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی و چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی هم این توافق تجاری را چند ساعت قبل از رأی مجلس انگلیس امضا کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

فون در لاین در پیامی توئیتری اظهار داشت: این یک راه طولانی بود و اکنون زمان آن است که برگزیت را پشت سر بگذاریم.

وی اضافه کرد: آینده ما در اروپا ساخته خواهد شد.

قرار است امشب این توافق به تصویب مجلس اعیان انگلیس هم درآید و ملکه هم آن را امضا خواهد نمود.

انگلیس به این ترتیب به حدود نیم قرن عضویت در اتحادیه اروپا سرانجام می دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس انتقاد شدیدی به توافق جانسون با اتحادیه اروپا وارد نموده و آن را بیشتر به نفع اتحادیه اروپا دانسته است.

توافق برگزیت با موافقت اعضای اروپایی از اول ژانویه سال 2021 به دلیل اینکه هنوز در مجلس اروپا تصویب نشده است موقتاً اجرایی می گردد.

رئیس شورای اروپایی هم این توافق را متعادل و عادلانه ارزیابی کرد و گفت: این توافق از منافع اتحادیه اروپا حفاظت و ثبات و اطمینان را برای شهروندان و مشاغل ایجاد می نماید.

مجلس اروپا قرار است سر فرصت متن این توافق را مورد آنالیز قرار دهد و بر اساس اطلاعات افراد مطلع احتمالاً در فوریه یا ماه مارس آینده درباره آن رأی گیری کند؛ این توافق حداقل تا 28 فوریه موقتاً لازم الاجرا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 752

به "مجلس انگلیس توافق تجاری برگزیت را تصویب کرد، امضای توافق توسط سران اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس انگلیس توافق تجاری برگزیت را تصویب کرد، امضای توافق توسط سران اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید