پیش&zwnjبینی 6 کارشناس از تحولات امروز بورس پایتخت

به گزارش اوج باور، خبرنگاران: بیشتر تحلیل گرانی که در نظرخواهی درباره تحولات امروزبورس تهران شرکت نموده اند، نوسانات شاخص کل در 22 آذرماه را مثبت و یا متعادل پیش بینی نموده اند.

پیش&zwnjبینی 6 کارشناس از تحولات امروز بورس پایتخت

به گزارش خبرنگاران بازار سرمایه در چند ماه گذشته بنا به دلایل مالی و سیاسی حاکم بر آن با افت زیاد شاخص کل و همچنین کاهش قیمت بسیاری از سهام همراه بوده است. به نظر می رسد تا بهمن ماه شاخص کل در همین محدوده و با یک رشد اندک همراه باشد هرچند پیش بینی می گردد شرکت های کوچک رشد بیشتری داشته باشند. اما در میان مدت با توجه به رکود بازار های موازی بازار سرمایه با رشد بیشتری همراه خواهد بود. با این اوصاف بازار امروز به احتمال زیاد متعادل رو به مثبت ارزیابی می گردد.

بعضی تحلیل گران در این باره تاکید می نمایند: فرایند کلی بازار سرمایه تا خاتمه سال با توجه به تحولات سیاسی پیش رو و همچنین رکود بازار های موازی به احتمال زیاد ارزش از دست داده خود در چند ماه گذشته را پس خواهد گرفت. با توجه به ارزشمندی بازار سرمایه و سرمایه گذاری در آن و همچنین ورود نقدینگی در هفته گذشته، پیش بینی می گردد همچنان ورود نقدینگی افزایش یابد و نماد های مربوط به نفت، گاز، پتروشیمی، معادن و فلزات، سرمایه گذاری ها و هلدینگ های چند رشته ای با تقاضای خوبی همراه باشند. بازار امروز را می توان متعادل رو به مثبت توام با ورود نقدینگی پیش بینی کرد.

این تحلیل گران بر این باورند که طی هفته گذشته حجم قابل توجه معاملات و حضور پرقدرت کد های حقیقی در طرف خریدار و نوساناتی که در نهایت به سمت مثبت تمایل بیشتری داشتند همگی بیانگر بوجود آمدن جو مثبت و رو به بهبود در بازار بوده است که ادامه دار نیز برآورد می گردد. مهمترین فاکتور رشد اخیر بازار قیمت های جذاب پس از ریزش سنگین ماه های اخیر در کنار پتانسیل های بنیادی به وجودآمده به واسطه بهبود فاکتور های بنیادی بوده است که این موضوع هرچه بیشتر بیان نماینده اهمیت دادن به ارزندگی در بورس و انتخاب سهام با شرایط بنیادی قوی برای خرید است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 708

به "پیش&zwnjبینی 6 کارشناس از تحولات امروز بورس پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش&zwnjبینی 6 کارشناس از تحولات امروز بورس پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید