کاهش 10 درصدی قیمت شیر و پنیر و ماست از هفته آینده

به گزارش اوج باور، خبرنگاران/مرکزی وزیر جهاد کشاورزی گفت: از شنبه کاهش 10 درصدی قیمت در سه محصول اصلی شیر و پنیر و ماست عملیاتی خواهد شد.

کاهش 10 درصدی قیمت شیر و پنیر و ماست از هفته آینده

سید جواد ساداتی نژاد روز پنجشنبه 15 مهرماه در حاشیه بازدید از روستاییان و عشایر شهرستان زرندیه در جمع خبرنگاران، با اشاره به بازدید صورت گرفته و مسائلی که در منطقه وجود دارد، اظهار کرد: بخشی از این مسائل و مسائل مربوط به حوزه های زیرساختی مثل مسائل دانش آموزان عشایر و دسترسی آنها به اینترنت، مسائل بهسازی جاده های دسترسی عشایر و گازرسانی منطقه بود که گازرسانی یکی از مهمترین مطالبات 14 منطقه عشایری زرندیه محسوب می گردد.

وی با بیان اینکه تامین نهاده های دامی با توجه به خشکسالی منطقه و کمبود نهاده در این منطقه از دیگر مطالبات عشایر است که به صورت ویژه رسیدگی خواهد شد، اضافه نمود: موضوع دام مازاد هم مطرح شد، که برای برطرف این مشکل مصوبه ای که در سفر رئیس جمهور به ایلام و کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد، در این منطقه به انتخاب عشایر اجرایی خواهد شد. بر این اساس عشایر منطقه می توانند یا دام مازادشان را به شرکت پشتیبانی امور دام بفروشند یا در صورتی که علاقه دارند دام مولد را نگهداری نموده و به صورت امانی علوفه دریافت نموده و پس از پرواربندی با این شرکت تسویه حساب نمایند.

ساداتی نژاد با بیان اینکه رئیس جمهور نگاه ویژه ای به بحث روستاها و عشایر و احیای جهاد سازندگی برای برطرف مسائل منطقه ها روستایی دارد، گفت: بخشی از مسائل عشایر هم مربوط به اراضی و مالکیتی است که بین منابع طبیعی و مستثنیات در روستاها وجود دارد، است که در این خصوص هم هفته آینده کمیته ویژه ای برای آنالیز مسائل بین منابع طبیعی و عشایر و روستاییان تشکیل می گردد و بنده یکشنبه گزارشی از این سفر را در هیات دولت ارائه می کنم.

وی اضافه نمود: دومین موضوعی که در حال حاضر بحث ما و سوال مردم است، بحث مربوط به تامین مرغ، تخم مرغ و لبنیات است. از هفته آینده با تصمیمی که در ستاد تنظیم بازار به ریاست دکتر مخبر گرفته شد و بنا به دستوری که رئیس جمهور در مورد ثبات قیمت ها و فراوانی و دسترسی اقلام صادر کرد، از شنبه کاهش 10 درصدی قیمت در سه محصول اصلی شیر و پنیر و ماست عملیاتی خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در مورد تخم مرغ هفته آینده شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی با یاری اتحادیه ها و تشکل ها نسبت به توزیع تخم مرغ و مرغ در حوزه شهرهایی که بر اساس آنالیز های صورت گرفته با کمبود روبرو هستند، اقدام خواهد نمود و در مجموع، کوشش می کنیم آرامش و ثبات در بازار محصولات غذایی وجود داشته باشد.

وی اعلام نمود: مردم می دانند که فراوری در حوزه کشاورزی و دامداری امری زمان دار است و نتیجه گیری از هر تصمیمی که گرفته گردد هم زمان می برد. در واقع بخشی از مسائل امروز فراوری به تصمیمات و برنامه ریزی های گذشته مرتبط است ولی در کل کوشش می گردد از ظرفیت تشکل ها استفاده کنیم تا آرامش در بازار ایجاد گردد.

وی بعلاوه با اشاره به دو پایانه پسته و انار که از گدشته پیگیری ساخت آنها در استان مرکزی صورت گرفته گفت: این دو پروژه با مسائلی در واگذاری، مالکیت و تسهیلات روبرو هستند که این موضوعات در کمیته ای ویژه آنالیز می گردد تا با بهره برداری از آنها باغداران ساوه و زرندیه از مزایای این دو پایانه بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 1166

به "کاهش 10 درصدی قیمت شیر و پنیر و ماست از هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 10 درصدی قیمت شیر و پنیر و ماست از هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید