گزارش کمیسیون اصل 90 درباره واکسن کرونا

به گزارش اوج باور، سخنگوی کمیسیون اصل 90 در گزارش این کمیسیون درباره واکسن کرونا پیشنهاد کرد: جمعیت کشور به ترتیب ضرورت و احتیاج این وا کسن را دریافت نموده و کل جمعیت کشور مورد آزمون و خطا قرار نگیرند.

گزارش کمیسیون اصل 90 درباره واکسن کرونا

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، گزارش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 14 بهمن) مجلس شورای اسلامی درباره واکسن کرونا قرائت شد.

علی خضریان در گزارش کمیسیون اصل 90 اعلام نمود: بیماری کرونا از آذر سال 98 یعنی دسامبر 2019 در دنیا همه گیر شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 اضافه کرد: افرادی که مورد آزمایش واکسن کرونا قرار گرفته اند عمدتاً دچار مشکلاتی شده و تا کنون مرگ ده ها نفر از آن ها مستند به دریافت واکسن گزارش شده است و شرکت های آمریکایی و انگلیسی عمده فراوریکنندگان این واکسن هستند.

وی توضیح داد: کشور کانادا واکسن فایزر آمریکایی برای اتباع غیر کانادایی و کشور عربی واکسن فایزر آ ریکا را برای اتباع غیر خود آزمایش نموده اند.

وی گفت: فراوری واکسن کرونا مانند سایر واکسن ها کاری زمان بر است و برای شرایط امروز معین شده و عوارض آن هم برای همگان آشکار نشده است.

خضریان اضافه کرد: پیشنهاد می گردد جمعیت کشور به ترتیب ضرورت و احتیاج واکسن کرونا را دریافت نموده و کل جمعیت کشور مورد آزمون و خطا قرار نگیرند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 گفت: باید توجه داشت پیش از آزمایش واکسن موضوع سنجش و پذیرش واکسن انجام گردد که طی کردن این فرایند بین 5 تا 10 زمان می برد، اما به دلیل شرایط فعلی این زمان با سرعت بیشتری طی شده و عمدتا ظرف یکسال نهایی شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 اضافه کرد: دارو ها و واکسن ها در شرایط کنترل شده ای بر روی انسان آزمایش می گردد و به همین دلیل پیش از آزمایش اینا موضوع روی حیوانات مورد آزمایش قرار می گیرد.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 827

به "گزارش کمیسیون اصل 90 درباره واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش کمیسیون اصل 90 درباره واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید