اشتغال زایی 4600 نفر در سه پتروشیمی هلدینگ انرژی سپهر

به گزارش اوج باور، مدیرعامل هلدینگ انرژی سپهر بر به کارگیری نیروی کار بومی تأکید کرد و گفت: با افتتاح سه طرح پتروشیمی سبلان، دنا و سیراف زمینه اشتغال 1000 نفر به صورت مستقیم و 3600 نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد می شود.

اشتغال زایی 4600 نفر در سه پتروشیمی هلدینگ انرژی سپهر

داود باقری با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال به عنوان کلید رفع محرومیت، همواره یکی از اهداف متعالی دولت در استان های کم برخوردار است به خبرنگار شانا گفت: این هلدینگ که از سهامداری صندوق ذخیره فرهنگیان کشور و شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات شکل گرفته با هدف توسعه صنعت پتروشیمی، ایجاد فرصت های شغلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی در حال احداث سه پتروشیمی در استان بوشهر است که سبلان به عنوان نخستین پروژه امسال به بهره برداری می رسد.

وی پیشرفت طرح پتروشیمی سبلان را 95.65 درصد مطرح نمود و افزود: سبد تولید متانول کشور با بهره برداری از این طرح یک میلیون و 650 هزار تنی افزایش و به دنبال آن توان صادراتی کشور نیز گسترش می یابد.

مدیرعامل هلدینگ انرژی سپهر ادامه داد: بیشترین پیشرفت سه پتروشیمی سبلان، دنا و سیراف به علت گشایش های بین المللی ایجادشده در دولت های یازدهم و دوازدهم رخ داده و اکنون در مراحل نهایی بهره برداری از نخستین پتروشیمی این هلدینگ و اشتغال 300 نفر از کارجویان استان بوشهر هستیم.

باقری با بیان اینکه جهش تولید، اشتغال زایی و رفع محرومیت، سه عامل دولت در حمایت از بخش خصوصی در سرمایه گذاری در مناطق کمتر برخوردار است، شرح داد: با بهره برداری دو پتروشیمی سبلان و دنا در شهرستان عسلویه و پتروشیمی سیراف در شهرستان بندر دَیر، 1000 شغل مستقیم و 3600 شغل غیرمستقیم ایجاد می شود و تا حد قابل توجهی خواسته های دولت در این باره عملیاتی می شود، زیرا برنامه ریزی های اجرا شده در این مجموعه بر به کارگیری نیروی کار بومی پایدار شده است.

به گفته وی، صندوق ذخیره فرهنگیان کشور به عنوان سهامدار عمده این مجموعه با سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایجاد ارزش ملی را در دستور کار قرار داده است.

طرح پتروشیمی سبلان با پیشرفت 95.65 درصد، پتروشیمی دنا با 64.83 درصد و پتروشیمی سیراف با 46.44 درصد در استان بوشهر قرار گرفته اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 3 آذر 1399 بروزرسانی: 3 آذر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 612

به "اشتغال زایی 4600 نفر در سه پتروشیمی هلدینگ انرژی سپهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال زایی 4600 نفر در سه پتروشیمی هلدینگ انرژی سپهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید