خبرنگاران راه اندازی 2 خط فراوری ماده ضدعفونی کننده دست در اهواز

به گزارش اوج باور، اهواز - خبرنگاران - 2 خط فراوری ماده ضدعفونی کننده دست در کارخانه اطلس فایز اهواز روز شنبه با حضور جمعی از مسوولان خوزستان راه اندازی شد.

خبرنگاران راه اندازی 2 خط فراوری ماده ضدعفونی کننده دست در اهواز

به گزارش خبرنگاران رییس سازمان صنعت ، معدن تجارت خوزستان در حاشیه شروع این 2 خط فراوری ماده ضد عفونی نماینده دست در کارخانه اطلس فایز شهرک صنعتی شماره 2 اهواز بیان نمود: با پیگیری اجرا شده از سوی این سازمان و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز مقرر شد شرکت اطلس فایز روزانه 40 تا 50 هزار لیتر مواد ضد عفونی نماینده دست فراوری کند.

امیر حسین نظری در جمع خبرنگاران اضافه کرد:به منظور برطرف احتیاج مردم خوزستان و مقابله با شیوع بیماری کرونا، این کارخانه که پیش تر یک خط فراوری مواد ضد عفونی نماینده داشت، 2 خط فراوری دیگر برای فراوری انبوه راهاندازی نموده است و از این پس با سه خط فراوری مواد ضدعفونی نماینده دست فراوری می نماید.

وی با بیان اینکه این کارخانه برای تسریع در فراوری از دستگاههای تمام اتوماتیک استفاده نموده ادامه داد:برای راهاندازی این 2 خط حدود پنج میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: الکل مورد احتیاج این کارخانه توسط شرکت الکل سازی فخر رازی آبادان تامین می گردد.

نظری بیان نمود: بطری های فراوری شده توسط این کارخانه در حجم های 500 سی سی ، 2 و نیم لیتری ، 10 لیتری ، 20 لیتری خواهد بود که پس از فراوری، برای توزیع و مصرف بین مردم، در اختیار معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز قرار خواهد گرفت.

مدیرشعب بانک سپه منطقه خوزستان نیز بیان نمود: این طرح از محل تامین اقتصادی بنگاه های کوچک و متوسط سال 96 تامین شده است.

علی محمد زاده ادامه داد: بانک سپه برای راه اندازی این 2 خط فراوری 17 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت نموده است.

شیوع ویروس کرونا در خوزستان و مراجعه مردم به داروخانه ها و مراکز توزیع کالای بهداشتی و ضد عفونی، موجب کمبود الکل و ژل ضدعفونی و ماسک در داروخانهها و بازار شده بود.به همین منظور سازمان صمت و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز کوشش دارند تا با راه اندازی خط های فراوری مواد ضد عفونی با افزایش قیمت و کمبود این کالاها در این شرایط مقابله نمایند.

بر اساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ،تا به امروز 16 نفر در خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شدند که سه نفر آنان فوت نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ojebavar.ir شناسه مطلب: 187

به "خبرنگاران راه اندازی 2 خط فراوری ماده ضدعفونی کننده دست در اهواز" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران راه اندازی 2 خط فراوری ماده ضدعفونی کننده دست در اهواز" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راه اندازی 2 خط فراوری ماده ضدعفونی کننده دست در اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید